Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del III

Oj då, nu slant fingret igen. Jag klickade just hem en x-stitch continent i chocolate från www.bohemiadesign.com. de har 40% på allt OM. Nu står ju tyvärr pundet rätt högt, men detta är ändå en tunika som jag ångrat lite att jag inte köpt så nu slog jag till. Så slutade min uppesittarkväll, och jag är nöjd.

• Sara Mia
    Tindrisen03 skrev 2009-12-23 22:22:21 följande:
    Sara Mia skrev 2009-12-23 21:54:45 följande:
    Men pundet står väl inte högt just nu? På handelsbanken står den i 11,70-11,80. Förhållandevis lågt ju
    Jag kollade på Forex och då stod det i 12,25 men jag hoppas att du har rätt. I alla fall blev tunikan några hundra billigare än ordinarie pris i Sverige. Nu kommer (eller finns? ) den kanske på rea här med, men jag orkar inte vänta och jaga, utan är glad att jag fick tag på den. När jag kollade kontot hade de reserverat ca. 1300.- för köpet och då är även frakten inkluderad. Så jag är faktiskt nöjd. Ordinarie pris för den tunikan har jag för mig ligger på ca. 1900:- God Jul alla OM-vänner
  • Sara Mia
    Tabby skrev 2009-12-25 11:40:49 följande:
    Åhhh...jag blir tokig snart. Varför har jag sån osis med lovely knit?Beställde en från UK. Kollade den lite i sömmar och så då jag redan fått reklamerat en. Det såg ok ut förutom en vid en ficka. Det var lite glest där, men jag tänkte det fixar jag själv denna gång, men det är inget bråttom verkar det som. Så jag använde tröjan en dag. Sen på kvällen så ser jag att där det varit glest så har det blivit hål för en tråd var tyligen inte fäst utan börjat klida ur sin plats. Lilla trådstumpen såg inte jag innan, men den syntes nu när den börjatr glida ur sin posotion. Så det sticker ut en liten tråd på mindre än 1 cm. Den är så kort så jag vet itne om det går fästa .Har mailat webshop och kollar om jag få ok med att försöka fixa koftan. Om det itne går så vill jag returnera den.Jag fattar inte, är det bara jag som har problem med dessa. Har svårt att tro det för i affärer så ser jag en hel del fel på dem. Men jag vill så gärna ha en i cherry .Nu är det stört omöjligt att hitta den i rätt storlek och färg. Och köpa på Tradera med alla kopior är uteslutet
    Jag har inte heller haft några problem (har 5 st). Däremot har jag slutat sprätta upp tråden för fickorna (under ficklocken). Jag inbillar mig att passformen blir snyggare i längden och att det "stramar" i onödan på koftan just där. De små fickorna behöver jag i alla fall inte använda. Lycka till med nästa kofta eller att du får hjälp med denna.
  • Sara Mia
    alias skrev 2009-12-27 22:44:31 följande:
    Psst! Ni som inboxat och ville vara med på köpet från BlueLawn, allt är beställt!!!Hör av mig med detaljer imorgon!
    Nu blir vi andra nyfikna. vad kul att ni kunde gå ihop och beställa. Detta forum är ju toppen på så sätt. Berätta om era fynd snart. Mina beställda fynd just nu är:

Miss Greta: Knee length socks (chalk + dark blue)
    Bohemiadesign: 4 continent x-stitch dress (chocolate)
    Sedan skulle jag så gärna vilja hitta Alpaca mix long cardigan i ljusrosa (rose) strl 0. Så om någon ser en sådan hänga på engalge i någon butik så ropa HÖGT.
  • Sara Mia

Kan tipsa om att Indiska rear fina tyll-kjolar (underkjolar) som jag sett en del ha till OM-plagg i sina bloggar. Bland annat Stargirl och Molly Dolly (Ina) har visat dem i vitt under tunikor och klänningar. Hos min lokala Indiska-butik var de vita slut, men de fanns i ljusgrått och royal-färg (lila) och reades för 129:-. Jag köpte en royal-färgad som jag tror blir snygg till 4 continent x-stitch i chocolate. Kjolen fanns även i svart, men jag tror den var på ordinarie pris. I och för sig billigt ändå om man jämför med OM-priser.

Sen blev jag så ledsen tidigare ikväll. Jag skulle skynda mig lite här hemma och fastnade med ärmen i ett dörrhandtag med min Alpaca mix long cardigan och rev upp ett hål i storlek som en en-krona. SNYFT! Garnet gick av och några maskor också. Som tur är har jag en stickkunnig mamma så det blir utryckning dit så hon får hjälpa mig att laga den. Hoppas det går att fixa så osynligt som möjligt. Usch så klantigt!

• Sara Mia

Typiskt att man ska komma på så sent att man vill ha vissa plagg. Jag har snöat in på en Alpaca mix long cardigan i rose strl 0. Jag fick en lista av OM på mailen vilka butiker som tagit hem just denna kofta i rätt färg och storlek. Nu har jag betat av hela listan med butiker i Sverige (ca. 25 st). Ja, jag vet att jag är knäpp, men målmedveten. Inte en endaste butik har kvar en ynka 0:a. De andra storlekarna verkar dock finnas i spridda exemplar. Jag frågade aldrig om det var rea för jag hade slagit till ändå. Nu får jag hoppas att någon tröttnar och inboxar mig eller att det dyker upp en sådan på Tradera.

• Sara Mia

Ibland blir jag så trött...
    Jag beställde två par knee length socks (chalk och dark blue) på rea från Miss Greta. När paketet kom idag var det ett par chalk (rätt) och ett par grey (fel). Grått är snyggt, men jag har redan ett par sedan tidigare. När jag sedan gick in på deras hemsida för att kolla visar det sig att produktbilden för chalk är rätt medan de lagt in produktbilden för dark blue på de grå. När man sedan klickar på mer info och lusläser texten står det grey på ett ställe. Så tycker jag inte att det ska vara. Jag ska väl inte behöva läsa texten med förstoringsglas för när bilderna tydligt visar blå strumpor. SUCK! Jag tycker det är så drygt att skicka tillbaka. Någon som tror att man får igen pengarna på tex. Tradera? De kostade 560:-. Skulle ni chansat på Treadera istället?

• Sara Mia

GOTT NYTT ÅR ALLA!
    Jag ska inviga min Sidesaddle dress (royal) med standardunderklänningen till. Sedan blir det lila strumpor och svarta pumps med sleif som knyts med en sidenrosett. Över det tar jag på min Lovely knit (royal) som värmer lite extra under kappan.

• Sara Mia

Stargirl, mycket läckert foto-kollage. Blir kanske lättare att välja på det viset. Bra tips eller förödande. Jag vet inte riktigt. hihi.

• Sara Mia
    Skrutteruttan skrev 2010-01-03 12:09:18 följande:
    Åh vad jag är vansinnigt sugen på att shoppa! Någon mer? Visst finns det massor av fint i de olika web-butikerna på rea men jag vill ju egentligen ha massor av nytt från vår- och sommarkollektionen. Någon som vet när de första butikerna får sina leveranser? Är det runt den 12:e januari? Vad tror ni kommer först? Antar att de delar upp leveranserna på flera tillfällen som de gjorde i höstas?Vad är det första ni vill klicka hem?
    Jag är liksom inte färdig med min önskelista för våren ännu, så jag fyndar lite på rea just nu. Jag fick tag på de blå Knee length socks hos söta Eva på Smultrongården, så jag är så nöjd med det. Dessuotm väntar jag hem 4 continent x-stitch i chocolate från England vilken dag som helst.
    Psst. Skrutteruttan, Hoppas posten kommer till dig imorgon.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III