Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ni som har Swedish hasbeen bootsen passar dom till odd molly plagg alltså själva "stilen" , Hur är dom att gå i och upplever ni dom som bra gjorda? tror jag suttit och kollat på boots hela kvällen för att hitta några jag gillar

• MammatillO

Hittade en fysisk butik i grannkommunen men då jag kollade deras hemsida så såg det inte alls ut som dom sålde dom även fast dom stod som ÅF på Hasbeens hemsida , Så jag har mailat till swedish hasbeens.

Jag är rädd att jag kommer få problem att få ner min breda fot i dom måste ha mycket utrymme för mina fötter i en sko annars åker lilltån "under" den andra tån .

Skrutteruttan skrev 2009-12-16 06:57:56 följande:
    Det tycker jag absolut! Om du vill kan du kika in i min blogg och söka på Swedish hasbeens så får du nog träff...De är ursnygga och jättesköna! Hög kvalitet men svåra att få på sig tyvärr...
  • MammatillO

Blir galen rent utsagt !

Ringde i onsdags en butik som har Ugg's i exakt färg och modell jag vill ha och dom skulle ringa då dom postat varan ( då det är en fysisk butik) , Blev misstänksam då jag kollar alltid ugg australias hemsida då står det 59.ans skobutik som var auktoriserade ÅF men hade DNA ´s nummer ringde då Ugg's "lager" för sverige och hon sa att det var en och samma ägare på DNA och 59.an men varför står inte DNA med på uggs hemsida ? fick iaf bekräftat att dom sålt fejk uggs tidigare men nu hade dom tillstånd att sälja vissa modeller av uggs australia och jag beställde ju men har inte hört något alls från butiken jag beställde ifrån .

känner att jag inte har lust att bli blåst på över 2000:- , så är det "dumt" att ringa och säga att jag struntar i att köpa skorna då dom hållt dom åt mig .

sorry för väldigt OT .

• MammatillO

Nu börjar jag verkligen längta efter den nya kollektionen

Köpte ju ett par armvärmare i höstas och dom har används sparsamt då jag tyckte dom var obehagliga att ha på armen , Testade även ha dom som benvärmare men fick inte på mig dom över foten , Nu ikväll testade jag igen och ha dom som benvärmare och dra på trissor jag fick på mig dom nu över foten ( f.ö kan fötter krympa ? ) dom sitter som en smäck och pricket över i har jag min älskade lovley knit i royal på mig .

• MammatillO

Jag kommer nog inte köpa ullsockarna , då jag varken har ork eller lust att "slösa" över 700:- på ett par sockar som man måste fixa efter bara ett tag så det blir nog att köra med lindex knästrumpor och armvärmarna som benvärmare

tror jag tom köper ett par till att ha som benvärmare då "min" fysiska butik i stan har rea den 2 januari och då hoppas jag att det reas på OM kläder också

Bina skrev 2009-12-20 09:47:41 följande:
    Jaa de är lite tajta i början men sen funkar det fint att dra över.. det gjorde jag med mina gröna i höstas. Egentligen bättre med armvärmare/benvärmare då ullsockarna tyvärr slits fort. (iofs så blir de väl charmiga när man väl fått tiden att sätta sig och stoppa dem.)
  • MammatillO

Har nog goda chanser till att få tag i mycket Odd molly till rea priser då jag upplever att den butiken inte säljer mycket av just det märket , Så jag hoppas jag får tag i voile short dress ,t88 smock dress samt t88 smock blusen och ev några armvärmare

Bina skrev 2009-12-20 17:28:41 följande:
    Härligt! Passa på!
  • MammatillO

När brukar tex redhe of sweden ha sin rea?

har span på ett par saker där nämligen , Sen lite OT men vad jag avgudar lindex stickade knästrumpor och även deras knästrumpor i bomull

• MammatillO

Har ett par Uggs classic cardys ( dom stickade ) i storlek 9 och det är en svensk 40 sen har jag ett par uggs bailey button ( som jag fick hem idag) storlek 8 och det är i svensk storlek 39.

Men om det är på tradera så är chansen möjligvis stor att dom är fejkade och där med inte samma i storlek som äkta uggs är.

Trollens mamma skrev 2009-12-22 20:43:05 följande:

Ni som har uggs.Motsvarar 8 storl 38? Ska buda hem ett par,men är inte 8 storl 39 egentligen?
  • MammatillO

8 är absolut inte 38 , 8 är 39

Trollens mamma skrev 2009-12-22 21:26:32 följande:

Ok,Tack!Det är Tradera,och dom ser äkta ut,annat vet jag inte....hon påstår att de är storlek 8 = 38.
  • MammatillO

Lägger till en extra kommentar med storlekar

5=36
    6=37
    7=38
    8=39
    9 =40
    10-41

kollade upp alla storlekar på www.brandos.se och dom går att lita på då dom är auktoriserade ÅF.

MammatillO skrev 2009-12-22 21:32:07 följande:
    8 är absolut inte 38 , 8 är 39Trollens mamma skrev 2009-12-22 21:26:32 följande:
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III