• isako

Odd Molly - för oss inbitna del III

maruttan skrev 2009-12-09 18:25:41 följande:
    Jag är på jakt efter en 3:a eller 4:a. Hur är de i storlek? Jag är en 44:a annars och har 3 på min x-stich som sitter perfekt. Har fått för mig att den här koftan är ganska så generös i storleken så jag tror en 3:a blir bra.
    Oki ja de är stora i strlk så en 3a räcker absolut. Jag är 44 uppe o 46 nere o har 3 i min o är supernöjd. Den räcker nog på bredden i strlk 2 också, men armarna hade blivit för korta.
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Höst06 skrev 2009-12-10 20:33:16 följande:
    Tack ska ni ha!Är normalt en 1, men nu fanns den bara i 0. Frågan är om jag vågar chansa?Har inte stora boobies, men inte supersmala armar....
    Tror också det fungerar. I värsta fall sälj på T.
  • isako
    TABBY - Usch vad tråkigt att din lovely knit inte blev fin. Klar hon måste laga den med ullgarn och inte fan syr man väll i en stickad kofta?!?!?
    Var det butiken du köpt den i som hänvisad dig till henne? Isf hade jag inte gett mig förrän de köpte tillbaka koftan för den summa du betalat för den. Bråkar de så ta kontakt med Odd Molly huvudkontor. En så dyr kofta skall dels inte gå i sönder och om den skulle råka göra det så skall den lagas på ett sätt så det verkligen inte syns!
  • isako
    Tabby skrev 2009-12-12 12:38:04 följande:
    Koftan var redan trasig från affärn. Såg det efter att ha granskat den hemma och tänkt ta på mig den för första gången.Butiken skickade koftan till sömmerskan. (Kanske var hon duktig när det gällde tyg, men när det kom till koftor verkade hon värdelös.)Jo, jag fick tillbaka mina pengar (men först ville de ge mig tillgodokvitto då jag köpt den på rea, som jag ej godtog). Men nu får jag leta efter tröjan till fullpris, för de som haft den i rätt storlek på rea har redan sålts .Det var inget större tjafs från affärens sida, men de försökte få mig att tycka att lagningen var ok och att de ville skicka koftan till sömmerskan igen.Sen så påpekades det att OM har lite si och så med kvaliten på vissa plagg och man fick räkna lite med det. Men jag sa att jag inte godtog plagg som var dåliga, speciellt med tanke på vad OM kostar.NewYorker: Har kollat F&C men de har inte den .Vet någon vad Deepfling tar i frakt och om de skriver "gift" på paketet.
    vilket kvalificerat skitsnack! Om brukar har tipp topp kvalitet o tror inte att de är helt nöjda med bristerna i höstens kvalitet... Nåja. Hoppas att det löser sig för dig gumman! Kram
  • isako

Hmmm måste fråga er tjejer hur ni resornerar.. Se om jag tänker fel..

Har kollat i en wbbshop o hittat två plagg jag ville ha. Mailade dem o frågade om de skulle ha rea snart, alltså de kommande dagarna, så att jag inte beställer o dagen efter börjar rean. Svar uteblev o jag vågade inte chansa mer då plagget jag beställde 8en T88 buttondown i strlk 2) inte går att hitta i andra webbshoppar. Så jag beställde.

Dagen efter att jag fått min bekräftelse - började 25% rea..

Känner mig småsnål men... Det är ändå 400 kr det handlar om..
    Kan inte hjälpa än att känna mig lite snuvad.. Eller tänker jag fel?

• isako
    Mabimao skrev 2009-12-12 15:22:30 följande:
    Vilken butik gäller det? Jag skulle frågat igen varför de inte svarat på första mailet? Kul att en återförsäljare säger så om ett märke de säljer. Det skulle OM tycka var halvkul säkert. Vad var det för butik?
    Berättar sen om det är ok. Vill ha en opartisk bild först
    Nej är inte CD hihi
  • isako
    Mabimao skrev 2009-12-12 15:50:34 följande:
    Opartisk bild? Jag tänkte inte shoppa loss på rean jag tänkte bara höra vilka det var för att på så sätt kunna lista ut hur de kommer bete sig baserat på tidigare erfarenheter (gud vilken mening)
    Neeeej! du missförstod mig. Menar att shoppen är känd och jag vet själv att man medvetet eller omedvetet kanske svarar efter de känslor man har för shoppen.
  • isako
    Tabby skrev 2009-12-14 21:13:09 följande:
    Vilken shop är att föredra och bäst att göra med?? Idyll Interiör eller Lavastor?
    Har aldrig handlat från Lavastore, men kan VARMT rekomendera Idyll Interiör!! Hon är världens goaste o sötaste! Fick hem min Spoiler tank i chocolate därifrån idag och fick med en liten disktrasa som gåva. Enormt serviceminded och skickar paketet snabbt.

(ej min butik, känner henne ej, ej sponsrad osv.. )
  • isako
    ccamilla skrev 2009-12-15 12:03:35 följande:
    Hej, Jag vann en auktion den 3 december och satte in pengar till säljaren den 7 december. Har sedan dess mailat säljaren och frågat om hon kunde bekräfta att pengarna hade kommit in. Men inget svar. Hur länge ska jag vänta innan jag tar telefonen och rent frankt ringer henne? Säljaren har kring 400 omdömen och goda sådana. Inga negativa alls. Det är en X-stich det handlar om och mina affärer med x-stichar brukar ju gå åt skogen (råkade ju köpa en kopia sist). Men denna gången var det en mörkblå med rosa detaljer och den har mig veterligen ej kopierats än.. inte än... Är jag lite "hialös" (som vi säger i Skåne) eller ska jag ha is i magen ett tag till?
    Hej

Jag hade haft ringt henne för läääänge sedan :D Så nää du är inte hied
    Tindrisen03 skrev 2009-12-14 23:01:17 följande:
    Såå nöjd Köpte ju denna och tyckte att jag gjorde ett riktigt kap; 799 inkl frakt på köp-nu. Var dock lite rädd att den skulle vara för trång i armarna då 1:0r ofta kan vara det på mig men den satt perfekt! Visserligen inte mkt luft över där men det funkar och annars hade den nog blivit för stor över bysten. www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-strl-1-auk...
    Ohh vad roligt att den passade! Men.... vi vill juh ha biiiiild!!
  • isako
    Stargirl skrev 2009-12-16 19:13:22 följande:
    Kan ngn testa att skriva en kommentar i min blogg. Ngt krånglar och jag vet inte om det funkar.www.minmolly.sebehöver inte skriva ngt bara ett tecken på att den funkar.THANX!!
    Har testat o funkar klockren
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III