Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

Duntoffla skrev 2010-01-22 21:45:03 följande:
    Jag är sugen på en frill i rose men i höstas tycker jag att de var normala i storlek. Har de alltså ändrats? Vad sjutton ska man då beställa tro?
    Jag provade både höstens samt vårens frill, dom var lika i strl och jag skulle säga att dom är normala.
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • Pokergirl

Hittade en Fonda dress på stan, dock i strl 2, hade tänkt mig en 3:a egentligen. Blev tvungen att köpa den då det var den sista i butiken. Den känns lite tight över armarna och tuttarna men frågan är om en 3:a blir så mkt större. Ni som provat olika strl, skiljer det mkt över armarna beroende på strl?
    Tog en kass bild med mobilen, pokergirl.blogg.se. Borde jag gå upp en strl?

• Pokergirl

Tack tjejer! {#lang_emotions_heart} Jag bestämde mig för att behålla 2:an, ikväll har den invigts och Cornelia har passat på att spy ner den också så på måndag kan jag återkomma med rapport om den krymper i tvätten...

Monnie: Normalt har jag strl 3, vissa koftor strl 2. Tycker OM är lite märkliga i sina storlekar faktiskt. Ibland är plaggen extremt stora/små. Men om du håller på att gå ner i vikt är det kanske bättre att den är lite tight än blir för stor.

• Pokergirl

Frusna flickan: Jag är bred om höfterna och rumpan, min 2:a upplever jag inte tight över rumpan. Jag tror nog du kan få en fin peng för den på T, verkar ju vara extremt poppis.

Jag fattar inte hur ena butiken här i stan tänker. Dom hade tagit in några få stackars Fonda dress, inga Frill, inga crysalis eller Appeteasers men en rejäl laddning med Fonda shorts. {#lang_emotions_surprised} Jepp, storsäljare i Umeå i januari... Eller är det jag som missat modet med hotpants i minus 15?

• Pokergirl

Solglimten: kolla med smultrongården.

• Pokergirl
    Skrutteruttan skrev 2010-01-24 12:35:22 följande:
    Uppdaterar och uppdaterar, kan de inte lägga ut den rååååsa också ;)
    Jaha, då vet vi vem vi ska skylla på om även denna sida kraschar...
  • Pokergirl

Skulle behöva lite hjälp. Någon som har velour pant i strl 3 och kan mäta innerbenslängden?
    Är sååå sugen men då jag är 1,79 lång är jag lite rädd för att det blir knickers...

• Pokergirl
    Pokergirl skrev 2010-01-25 11:24:02 följande:
    Skulle behöva lite hjälp. Någon som har velour pant i strl 3 och kan mäta innerbenslängden?Är sååå sugen men då jag är 1,79 lång är jag lite rädd för att det blir knickers...
    *puff* Ingen som kan hjälpa mig?
  • Pokergirl

Nu behöver jag lite experttips! Har precis kommit till insikt om att jag måste ha en, eller flera lovely knits. Detta är en ny bekantskap till mig och jag blir lite osäker på vad som gäller för knitsen. Är samtliga i ull eller har jag någonstans läst att det finns bomullsmodeller? Hur vet man vad som är vad?
    Denna har jag kikat på:
    http://mega.tradera.com/989/95807989_1.jpg

• Pokergirl

Duntoffla: tack för hjälpen.

Innerjoin: tack, det är bomull jag är på jakt efter så då var denna inte aktuell. Så himla trist med alla kopior, hur många som helst ute på T, tycker synd om alla som bet dyra pengar i god tro.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III