Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

MammatillO skrev 2009-12-11 22:05:06 följande:
    Jag har gått och blivit kär ! I wild child dress och cupcake top , Men finns dom ens i någon svensk webshop?
    Cupcake fanns i somras köpte från AjaBaja tror jag. 
    Jag sålde min, modellen passar inte mig alls.
  • Stargirl
    Tabby skrev 2009-12-12 10:45:52 följande:
    Snyft lite ledsen och irriterad. Kommer ni i håg min lovley knit som hade hål vid vissa sömmar och som jag skulle reklamera?Förra veckan lämnade jag in den till affärn som skulle skicka det till sin sömmerska. Hämtade upp den och upptäcker att sömmerskan inte lagat 3 av 4 hål . En tråd som inte var fäst och som kunde krypa ur hade hon bara KLIPPT AV och de hålet hon fixat under armen var fixat på så sätt att hon tagit vanlig tråd och sytt på symaskin 0,5-0,8 cm cm utanför original sömmen ( ca 10 cm runt hela armhålan).Alltså man får ju fixa med ullgarn!! Vanlig sytråd kan ju skada ullgarnet .Jag godkände inte lagningen.Fick pengar tillbaka men nu står jag utan kofta som jag gärna vill ha. Finns i 2 webshopar i rätt storlek men för ordpris . Min hade jag köpt för 25 % rabatt.Känns surt att köpa till ord.pris nu när jag kunnat köpa den i andra shopar på rea .Allvarligt jag hade kunnat fixa den koftan själv mycket bättre, men jag vill inte ordna det för koftan var ny. Hade jag blivit erbjuden avdrag för den hade jag utan tvekan köpt lite garn själv och fixat detta snyggt men nu blev jag inte det.När expediten och jag pratades vid sa jag bl a att denna lagning skulle sänka tröjans värde då förmodligen säljer den vidare efter ett tag. Då sa hon men inte skriver du i annonsen att den är lagad....hmm...som om det inte syntes på insidan då...
    Visst är vissa lite konstigt funtade. Jag lämnade in ett par gardiner för att få dem uppsydda på ett proffsigt sätt. När jag fick tillbaka dem så var ett par beige gardiner uppsydda med svart tråd!! Halååååå....när de sprättade upp såg jag att de sytt med en jättetjock nål och linnetyget var förstört. Vissa skräddare är ju inte riktiga skräddare tydligen.
  • Stargirl

Nu finns bilder i bloggen hur mina mollysar hänger i min nya garderob Fast galgarna tog slut. Kunde inte hänga dem på plastgalgar så de får vänta tills jag inhandlat nya trägalgar helt enkelt hehehe...

www.minmolly.se

• Stargirl

Ang OM och kvalitet. Jag har aldrig ägt plagg från ngt annat märke i sådan kvantitet så jag kan inte jämföra. Sen så är jag urdålig på att reklamera öht. Men om ex en Mollydollar lossnar måste jag ersätta den. Hade det varit ett annat märke hade jag inte brytt mig. Har en RL kofta där emblemet släppte efter ett par månader. Jag tråcklade dit den utan att ens tänka på att den bör hålla. Hade inte tagit mig till butiken för att reklamera den.

Dessa problem har jag haft de 3 åren jag köpt OM.

Smockblus i vitt från Soveriegn kollektionen - ena bandet lossnade, butikens skräddare sydde tillbaka den.

Börsen från denna höst gick sönder - jag fick pengarna tillbaka.

Smockblus i rött från denna höstens kollektion - båda banden släppte i ryggen. Jag fick 20% rabatt och ska lämna den till en skräddare. Har inte gjort ännu.

En Molly dollar har lossnat från ngt plagg men jag har bett om en extra och sytt dit den. Jag har drygt 60 OM plagg och har kanske ägt 75 (sammanlagt) och dessa tre problem är de enda jag haft. Men jag är inte jättepetig, om en knapp lossnar efter ett år så är det normalt slitage anser jag.
    Jag är alltså inte missnöjd med kvalitèn alls.

• Stargirl
    Saraia skrev 2009-12-13 14:12:49 följande:
    e OMs blusar trånga över bysten? velar om stl 1 el 2, har small på ex bondeliuds klänningar/tunikor men aldrig testat OM! men vill!!! har 75D i kupa o e 160cm o 58kg
    Det går inte att säga ngt generellt. Det finns så många olika modeller hos OM.
  • Stargirl
    Tuffelisa skrev 2009-12-14 00:31:51 följande:
    Go kväll om ngn är vaken :)Har ni märkt att det är väldigt mycket pre-spring ute på tradera nu?Och säljarna är nya utan eller med väldigt lite omdömen. Kan de ha kopierats redan månntro?
    Har inte kollat....jag tvivlar på att det kan gå så snabbt att kopiera. Eller?
  • Stargirl

Någon som har ett hus eller en stuga i fjällen som de vill hyra ut en vecka i feb/mars......jag vill så gärna hitta ngt trevligt. Skötsam Molly familj som vill åka skidor och bo i ett trevligt hus......ngn som vill tjäna till ett par nya Mollysar genom att hyra ut föräldrarnas hus?

• Stargirl
    brawny skrev 2009-12-14 13:15:22 följande:
    kära experter, jag tänkte apropå det här med råa kanter: har det alltid varit det på #327? såg det nu på en bild på Tradera: www.tradera.com/-NY-ODD-MOLLY-327-GRA-Chalk-st-2-auktion_103814695 #pic
    Mitt tidigaste 327:a som är från Sovereign kollektionen har rå kanter längst ner och den har inte trådat upp sig i tvätt trots att jag använt den länge.
  • Stargirl

Irl bilder på Duvet blouse i bloggen. Det var ngn som efterfrågade det tidigare i tråden vet jag. Ett par närbilder oxå på brodyren.

• Stargirl
    Ullis 10 skrev 2009-12-16 10:13:24 följande:
    Normal!Nu skrev jag till CD: vill ha en ny mockaväska eller bättre kompensation än utlägg för sömmerska när det gäller min bruna väska som tappat detaljer.Öven missnöjd med att jag bad att få komplettera min order med fler plagg och inte ens fick svar...
    Jag säger det igen....CD är värdelösa. Beställer aldrig mer därifrån. Har bojkottat dem sedan länge.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III