Mabimao skrev 2010-01-08 13:50:54 följande:
Visst är de dyra. men jag har börjat tänka tvärtom. Vilken av klänningarna kommer jag avända mest och sedan se det som att den betalar jag helst mest för. Nu är jag sån (har förstått att alla inte delar min uppfattning ;-D) att jag har mina velourklänningar på jobbet och inte bara hemma. Så visst är den dyr, men OJ vad jag kommer använda den. En mer fin fest klänning skulle jag kanske ha högst ett par gånger och då bli de ju på något vis ännu dyrare. Knäppt? Bakvänt? Kanske, men jag har i alla fall övertalat mig själv med den logoken att köpa fonda dress när den kommer. Sedan har jag kommit på efter flera års OM köpande att jag nog mest gillar basic kläderna. Inte de mest volangiga och spetsiga. Jag äääääälskar dem på andra och får ibland för mig att handla, men sedan blir de hängandes...... Hittade en voile short dress stl 4 nu till 50%, men tvekar.......det finns risk att den bara blir hängande.......hm.......men 50% är 50%...........
Du har en bra poäng där.

Klart bättre att lägga ner pengar på det plagg man använder mest. jag skulle troligen använda den jämt hemma men är nog inte så vågad att jag skulle ha den på jobbet. Förvisso har vi ingen direkt dress code men vi får ibland utländska besök och de skulle nog tro att jag gått direkt från sängen.
Men bra fin är den!
Hmm...om det är risk att den bara blir hängande skulle jag inte köpa. Eller så köper du och i "värsta" fall får du sälja den på Tradera sen. Pengarna får du nog tillbaka