Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-08 12:02:49 följande:
    1899 sa de i min lokala butik så jag får också ta mig enrejäl funderare på Fonsa dress.. Dessutom är den så busenkel att sy själv fast det är ju inte alls samma sak. Ibland är det skit att KUNNA sy bra för då känns det ännu mer omotiverat att köpa. När man liksom kunnat göra den själv så lätt (även om man inte gör det) Fin blogg!
    Oj, ännu värre! För dyrt för en sån slags klänning. Jag kan inte sy så för mig är inte det ett alterativ dessvärre. Men jag får klara mig utan. Jag skulle kunna ge de pengarna för en schysst finklänning men inte en klänning jag mest skulle hasa omkring i hemma. Du får ta beställningar
    Tack förresten!
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-01-08 13:50:54 följande:
    Visst är de dyra. men jag har börjat tänka tvärtom. Vilken av klänningarna kommer jag avända mest och sedan se det som att den betalar jag helst mest för. Nu är jag sån (har förstått att alla inte delar min uppfattning ;-D) att jag har mina velourklänningar på jobbet och inte bara hemma. Så visst är den dyr, men OJ vad jag kommer använda den. En mer fin fest klänning skulle jag kanske ha högst ett par gånger och då bli de ju på något vis ännu dyrare. Knäppt? Bakvänt? Kanske, men jag har i alla fall övertalat mig själv med den logoken att köpa fonda dress när den kommer. Sedan har jag kommit på efter flera års OM köpande att jag nog mest gillar basic kläderna. Inte de mest volangiga och spetsiga. Jag äääääälskar dem på andra och får ibland för mig att handla, men sedan blir de hängandes...... Hittade en voile short dress stl 4 nu till 50%, men tvekar.......det finns risk att den bara blir hängande.......hm.......men 50% är 50%...........
    Du har en bra poäng där. Klart bättre att lägga ner pengar på det plagg man använder mest. jag skulle troligen använda den jämt hemma men är nog inte så vågad att jag skulle ha den på jobbet. Förvisso har vi ingen direkt dress code men vi får ibland utländska besök och de skulle nog tro att jag gått direkt från sängen.

Men bra fin är den!

Hmm...om det är risk att den bara blir hängande skulle jag inte köpa. Eller så köper du och i "värsta" fall får du sälja den på Tradera sen. Pengarna får du nog tillbaka
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-08 14:40:25 följande:
    Vinkar från sjuksängen och tackar för omtanke och hälsningar. Livsfarligt att ligga här med dator och mängder med webshoppar att handla ifrån. Får väl lägga mig på händerna eller nåt
    Ja, det kan jag tänka mig. Hittar du något fint?

Själv måste jag masa mig in i duschen. Det känns asjobbigt att behöva åka till dagis och hämta nu. Jag borde ha hämtat typ nu med tanke på att jag är hemma sjuk idag.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2010-01-08 16:29:26 följande:
    Idag provade jag rean på Mathildes och NK, det blev en ny röd jacka . Röööd. För att matcha min nya röda vagn Jag har ju tappat namnet på den, men det är den där med flufffluff nertill och luva Jag som aldrig har gillat rött är riktigt riktigt nöjd!

Åh rött är superfint! Ännu en vagn

Var det denna?

oddmolly.com/collections/fall09&page=2
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2010-01-08 17:09:39 följande:
    Eller hur?! Nu när jag provade så fastnade jag direkt! Jag menar , ska jag bli en röd person med röd bugga så måste jag ju köra hela vägen!
    Vill också byta till röd (vagn alltså)
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-01-08 21:33:39 följande:
    Jag har S, den är lite stor. Så jag skulle säga att den är lite stor i storlek. Hade kunnat ha mindre om man säger så. Visst är den fin, dessutom billig hehehehe.
    Ja, priset är ju himla överkomligt. Ok, så lite stor. Bra att veta.

MejaKiZnic- lägger mig i lite här. De är supersköna!
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-01-08 21:40:52 följande:
    Jeansen är lite för stora för mig runt rumpano ch magen men på längden hade jag inte kunnat ha stl 0. Så de är inte helt perfekt på mig faktiskt. Men de är helt OK.
    Vi har kanske inte samma modell. Mina är lite utsvängda, rätt låga i midjan och supermjuka. Dock "ostretchigt" material. Tyvärr lite för tighta nu efter jul men jag ska i dem förr eller senare.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III