• Dr Mupp

Snälla föräldrar, GE ER!

zanna80 skrev 2009-11-09 07:44:14 följande:
    Håller med TS! Usch vad många bortskämda barn (och vuxna) det finns idag! Man äter det som serveras helt enkelt.
    Det finns viss mat som jag själv som vuxen inte äter. Jag kommer heller inte kräva att mina barn ska äta det de tycker är äckligt. Jag vill dock att de smakar.
  • Dr Mupp

Jag är uppfostrad att man äter upp det som serveras oavsett hur äckligt det är. Det har resulterat i att jag kräkts i matbordet och fått en väldigt sne syn på mat.

• Dr Mupp
    Winnertaco skrev 2009-11-09 19:43:33 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-11-09 19:39:53 följande: Min sambo är uppfostrad att äta upp allt på tallriken, oavsett om man är mätt långt innan. Det har resulterat i att han äter fast han inte är hungrig och bara inte kan lämna mat. En rätt snedvriden syn på mat det med....
    Precis samma här. Har tagit mig år att hitta min mättnadskänsla.
  • Dr Mupp
    Meadow skrev 2009-11-10 07:16:17 följande:
    Kråkfot: Vad är "äcklig" mat? Min dotter blev jättebesviken här en dag när det serverades fisk, "JAG VILL INTE HA FISK; JAG VILL HA MAKARONER!". Hon är 2 år. Tror du jag kokade makaroner? NEJ. Tror du hon åt fisken? NEJ Tror du jag serverade annat? NEJ Hon ville ha välling 30 min efter det, jag drog ut på det, och sedan fick hon välling- Hade hon varit nog hungrig, så visst tusan hade hon ätit fisken. Hade jag gett med mig i det fallet hade jag nog haft samma diskussion dagen efter. Barn testar såklart!
    Skulle du äta det äckligaste du vet om du var tillräckligt hungrig? Hur hungrig ska man vara då. Jag skulle nog äta det äckligaste jag visste om jag svultiti i en vecka eller så, men jag skulle inte tycka maten var god för det utan ätit av ren överlevnadsintstinkt.
Svar på tråden Snälla föräldrar, GE ER!