Inlägg från: Puss och Kram |Visa alla inlägg
  • Puss och Kram

Snälla föräldrar, GE ER!

Winnertaco skrev 2009-11-10 12:05:04 följande:
    Jag har en kompis som helt enkelt fick äta det som stod på bordet. Hon var jättekräsen med maten, åt inte fisk, inte grönsaker, inte ost osv. Listan kan göra hur lång som helst. Hon fick dock vara hungrig om hon inte åt. Hjälpte det? Nej. Idag äter hon inte nått mer än hon åt som barn, hon tycker helt enkelt inte om det. Det funkar kanske i många fall, men inte i alla. Hur kul är det att det man minns starkast från sin barndom är att man alltid var hungrig?
    Jag var också superkräsen som barn och fick vackert vara utan om det inte passade, för det fanns alltid nåt man kunde äta om det så bara var potatis... Nej jag var kanske inte heller helt nöjd med det,men jag bestämde mig sen för att lära mig äta saker i vuxen ålder, vissa saker kommer jag aldrig att lära mig så är det, men för den delen tänker jag inte låta mina barn äta vad de vill för då ger jag dem inte ens en chans att prova nya smaker. En björntjänst mot ens barn.. Nu känner jag ingen som är så här "snäll" mot sina barn. men att fenomenet finns tycker jag är osunt...
Svar på tråden Snälla föräldrar, GE ER!