Inlägg från: Birka |Visa alla inlägg
  • Birka

Föräldrar i vallentuna

BeccaGrodan: Full koll

Jag har vaccinerat mig och hade tänkt att ta spruta nr 2 idag men det verkar ju inte som om jag behöver det, ska till mvc på fredag så då ska jag dubbelkolla med dem så att det stämmer. Ang min dotter på 3 år så vet jag inte... Vår husläkare tyckte att att hon ska vaccinera sig nu pga. vi får en liten i februari. Ska till BVC med henne på 3-årskontroll på torsdag så då ska jag fråga vad de tycker.
    Min man har inte vaccinerat sig men tänker göra det så fort han blivit lite bättre, han är så förkyld nu.

• Birka

Lollolis: Lycka till! Håller tummarna för att det kommer igång innan lördag då

Becca: Jag hänger gärna med på middag!

• Birka

Å jössen, vi var på BVC runt 15.30 idag, så många barn där, de nästan klättrade på varandra.. ja blir inte Ida sjuk nu så Hon fick sin vaccination iaf (sa att det sved lite men annars inget gnäll...själv tyckte jag att det gjorde ont )
    Jag förmodar att de fick jobba över då vi gick därifrån 16.30 och då var det fortfarande fullproppat och fler kom det...

Middag ja... Något förslag på datum Mollgansson? Jag föreslår att vi äter på Tre Kronor i Vallentuna, vi åt middag där idag, god mat, lagom portioner, bra priser och trevlig personal! Jag kände mig riktigt glad när jag gick därifrån, är ganska duktig på att hitta fel annars
    Ida orkade inte äta upp all mat och då kom de och erbjöd oss att ta med maten hem, vi gjorde aldrig det men det var trevligt att de frågade.

• Birka

Hej och välkomna alla nya!

Som Lollolis påpekat så tror jag också på att närheten till dagiset är viktigt men självklart så ska ju barnet (och föräldrarna) trivas. Vi "tog" det närmaste dagiset när vår dotter skulle börja för över 2 år sen och vi är jättenöjda. Vi har flyttat sen dess men dagiset ligger fortfarande på vägen till jobbet. Ida går på Haga fsk. Vet att det är en del som slutat där för att de inte tyckt att det varit bra men för vår del har det fungerat superbra.

Jag hänger snart med ut på promenader mm, jobbar 3 dagar till sen ska jag vila mig i form till förlossningen, BF om 3 veckor. det har ju gått så fort...

• Birka

Vi bor också i Ormsta. Hur många vi är här nu vet jag inte, ska vi göra en lista? Vi hade en förut men det var lääängesen....

Birka- Jenny, Ormsta, Ida 3 år och Bf 19 feb-10

Något mer man vill veta eller inte veta?

Jag ska inom kort börja med promenader, har så ont nu så jag kommer inte så långt på mina promenader, men så fort h*n är ute så....

• Birka

Birka - Jenny, Ormsta, Ida 3 år (nov-06) och Bf 19 feb-10

Maliiiiin - Malin, 32 år, Nyby, Elise 3 år (juli -06) och Isak 4,5 månad (sep. -09)

JFL - Jenny 36 år, Östergården. Elsa 6 år (feb -04) och Alice 4 år (jan -06)

Nanna 84 - Nanna, 25 år, Centrum. Melina 2 år (född okt-07) samt BF 15 mars-10

242- Tina, 25år,Åbypark, Linnéa 2år (mars-08)

millamys- Camilla, 31 år, Östra ormsta, Albin 5, Alfons 6månader

BeccaGrodan - Rebecca - 31 år, Bällstaberg, Alvin 3 år (jan 07) Gabriel  1½ år (maj 08)

kela81- Michaela, 28 år, Rickeby. Första barnet BF 12 juni

Micjah - Michaela 27 år, Lindöberg, Felix 3 år (feb-07) och Linnea 8 mån (maj-09)

Lollolis - Louise, 31 år, Mörbylund, Linn 3 år (jan-07) och Leia 3 mån (nov-09)

Skogsrå - Marie, 35 år, Bällstaberg. Minna 4 år (jan -06) och Gabriel 2 veckor (jan -10).

Vivs - Vivi, 30 år. Bällsta. Jennifer 3 år snart (mars -07) och Ellie 1 år (jan-09)

Svar på tråden Föräldrar i vallentuna