Att lära engelska genom dataspel
Är det någon här som har bra erfarenhet av något dataspel där barn kan lära sig engelska?
Är det någon här som har bra erfarenhet av något dataspel där barn kan lära sig engelska?
Jag hade flera spel när jag var liten Det var jättebra och kul! Minns tyvärr inte vad ett enda spel hette.. i helgen fick jag däremot en gratis skiva när jag åt Max box på Max, haha. Det var något spel från Kallekunskap med engelska-lärning
Tyckter du den från Kallekunskap är kul? Själv har jag aldrig testat något Kallekunskapspel. Det är dumt att man inte kan testa enliten snutt online...
Jag har inte provat men jag kan göra det.. vet inte om det är någon "light"-version kanske. Men jag ska prova senare
Min dotter som går i tvåan där de lär sig lite engelska redan har Josefins spel där man kan lära sig lite engelska:
http://www.pinjata.com/se/Webbshop/?product=93
Hon har i o f s spelat Josefinspel i flera år och är van vid både figurer och upplägg så hon gillar även engelskavarianten.
Måste man kunna läsa för att hänga med i Josefins spel? Tycker din dotter spelet är roligt?