• Olga Maria

Att lära engelska genom dataspel

Är det någon här som har bra erfarenhet av något dataspel där barn kan lära sig engelska?

• Svar på tråden Att lära engelska genom dataspel
  • Joico

Jag hade flera spel när jag var liten Det var jättebra och kul! Minns tyvärr inte vad ett enda spel hette.. i helgen fick jag däremot en gratis skiva när jag åt Max box på Max, haha. Det var något spel från Kallekunskap med engelska-lärning

• Olga Maria

Tyckter du den från Kallekunskap är kul? Själv har jag aldrig testat något Kallekunskapspel. Det är dumt att man inte kan testa enliten snutt online...

• Joico

Jag har inte provat men jag kan göra det.. vet inte om det är någon "light"-version kanske. Men jag ska prova senare

Kissa skrev 2009-11-09 17:22:55 följande:
    Tyckter du den från Kallekunskap är kul? Själv har jag aldrig testat något Kallekunskapspel. Det är dumt att man inte kan testa enliten snutt online...
  • inze

Min dotter som går i tvåan där de lär sig lite engelska redan har Josefins spel där man kan lära sig lite engelska:
    http://www.pinjata.com/se/Webbshop/?product=93

Hon har i o f s spelat Josefinspel i flera år och är van vid både figurer och upplägg så hon gillar även engelskavarianten.

• Olga Maria

Måste man kunna läsa för att hänga med i Josefins spel? Tycker din dotter spelet är roligt?

• inze
    Kissa skrev 2009-11-09 19:25:26 följande:
    Måste man kunna läsa för att hänga med i Josefins spel? Tycker din dotter spelet är roligt?
    Jag tror att man bör kunna läsa lite grann. Det är ju textbaserat men alternativ m m läses ju också upp. Hon tycker det är ganska kul men lite svårt ibland.
Svar på tråden Att lära engelska genom dataspel