Extrem klåda i underlivet...
Här är en till som haft det som du har det. Lösningen för mig var att träffa en hudläkare, efter remiss från gyn (men vad jag fick kämpa för att inte gyn bara skulle säga "stackars dig och det går nog över" - sådana här problem är ju verkligen olidliga!). Fick två råd, som verkligen, verkligen hjälpt mig: 1) smörj in med vitt vaselin (finns i tub på apoteket), tex kan du trycka ut en sträng på lite toapapper och trycka mot de ställen det kliar på. Gör det varje kväll, eller på morgonen också tex i början (du kan ju torka av det överflödiga på morgonen, så det inte känns för kladdigt), 2) tvätta dig inte - alls! Det låter inte klokt, men en jättebra gynläkare sa till mig att man absolut inte ska tvätta med tvål, eller ens med vatten (utom det som ändå blir i duschen) för det är ett självrenande system.. Är man känslig i huden så innebär allt tvättande att man torkar ut huden coh gör den mer sårbar, och kliig. Faktiskt är jag helt "kli"fri och dessutom luktar det aldrig något överhuvudtaget där nere (menar inte att det luktade massor innnan :) sedan jag började följa dessa råd. Obs dock att det tar tid att få ordning på sådana här obalanser när de väl uppstått. Hoppas du får ordning på det! Man kan bli knäpp för mindre!