• Anonym (hjälp..)

gömda saker på datorn

jag vet inte riktigt vad jag ska tro och tycka. just nu sitter jag bara med hjärtat i halsgropen. har min sambo fuffens för sig?

gjorde en virussökning nyss och sökningen hakade upp sig på en fil och mapp jag inte kände igen. så jag kollade upp den och det verkar som att min sambo har gömt undan en jäääävla massa porr i en mapp med omisstänksamt namn. mappen ligger bland en massa systemmappar och heter något som låter som ett program eller liknande. han har alltså medvetet skapat en mapp på ett ställe där jag inte ska råka hitta den, den är uppenbart gömd för mig.

porr är inget dåligt i vårt förhållande, vi tittar båda på porr och är båda medvetna om det, tittar ibland tillsammans också. jag blir därför misstänksam av att han gömt det. varför gömma om man inte tror det är fel? det är dessutom i princip bara klipp med en och samma tjej, och det är inga egentliga porrklipp, utan det är små klipp på en och samma nakna tjej i olika situationer. det känns extremt privat! jag har inget emot att han tittar på porr, dvs fokus på sexet, däremot känns det obehagligt att han sitter och tittar på en specifik tjej och uppenbart tänder på just henne! klippen känns väldigt privata öht.. amatörmässiga lixom, typ hemmafilmat. men det är en liten logga i nederkanten, så det är nog inga klipp han fått privat av tjejen.

jag blir dessutom rädd av själva mängden, det är flera mappar och de är fulla med massa klipp. många av dem är "senast ändrade" på datum som jag känner igen och vet att jag var från hemmet under en kort stund (tex igår när jag var och handlade med mina föräldrar i 40min). jag skaffade datorn för bara några månader sen, hur mycket porr hinner man samla på sig på en så kort tid?
    datorn är förövrigt min, han har ingen dator just nu, utan han lånar då och då min dator. så jag har alltså inte snokat eller liknande. lixom, vem har ett sånt gravt behov av porr att man gömmer undan stora mängder porr, under en jättekort period, på sin sambos dator?

för ett tag sen såg jag några kontakter på hans msn som var märkliga, kolla upp dem och det var uppenbara sexkontakter. jag konfronterade honom och det visade sig att det var typ reklamkontakter, alltså sexkontakter som addar sig själva som reklam eller spam eller liknande. jag trodde på det då, men nu blir jag tveksam.. vad håller han på med? är han bad news?

eller drar jag på för stora växlar på det här? kan ju nämna att tjejen var ganska lik mig..

• Svar på tråden gömda saker på datorn
  • Anonym

har inget riktikgt klokt svar att ge dig, sitter själv i en liknande sits då jag för nån vecka sen upptäckte att maken har lagt ut en massa sexannoser & sökt kvinnor & par...... han har oxå dolt det för mig i sin bokförningsdator, hittad det av en slump.... har inte så mycket att säga förutom att jag vet hur du känner dig.... om du drar för stora växlar på det kan bara du avgöra, beror ju på hur du upplever det han har gjort....

• Anonym

Usch då, jag hade konfronterat människan. Sitta och runka till en specifik tjej är ju inte normalt. Då kan han ju vara med henne, inte med dig.

Dumpa eländet och skaffa en riktig man istället.

• Puzzgurkan85

Alltså det låter lite skumt med att den ligger vid systemmapparna och upptäcktes i en virussökning samt innehåller bara på samma tjej..möjligt intrång skulle jag nästan tro..jag skulle nästan bli upprörd inför honom över att någon måste ha gjort intrång och laddat ner virusporr å se hur han reagerar.

• Anonym (hjälp..)

jag vet inte vad jag ska tycka.. nu är jag jätteskärrad, men känner samtidigt att jag kanske överdriver eftersom jag inte tycker att porr är fel egentligen. men det är sättet han kollar på porren som känns så skevt.. att gömma det sådär, och allt på samma tjej? vi har snackat om det förr, trodde vi hade ganska lika syn på vad som är ok, och vi har snackat om just det här att porr är ok om det är sexet man tittar på, men det är inte ok om man tänder på personen. men här är det uppenbart tjejen han tänder på!

blir lite orolig över hans sanity också.. är han besatt/beroende? det känns inte sunt att gömma det sådär..

jag vet precis vad som kommer hända om jag konfronterar. han kommer bli skitarg, och i slutändan kommer det vara mitt fel alltihopa och jag kommer be om ursäkt.. vilket är ett helt annat problem som jag måste ta tag i också..

• Anonym (hjälp..)
    Puzzgurkan85 skrev 2009-11-09 15:20:03 följande:
    Alltså det låter lite skumt med att den ligger vid systemmapparna och upptäcktes i en virussökning samt innehåller bara på samma tjej..möjligt intrång skulle jag nästan tro..jag skulle nästan bli upprörd inför honom över att någon måste ha gjort intrång och laddat ner virusporr å se hur han reagerar.
    kan det vara något sånt? för det var ju i princip det han påstod hade hänt nät jag hittade sexkontakterna.. är det möjligt att han talade sanning? isåfall är det ju inte konstigt ifall han blir arg på mig.. om han verkligen är oskyldig. men det är två olika datorer och olika uppkopplingar det hänt på också.. så det känns lite extra osannolikt..
  • Anonym

konstigt dock om tiderna du nämnde är medan du vart borta? då är det ju nästan som om det vore han....

annars, har ni trådlöst internet och inte "stängt" igen det? för annars kan någon annan "låna" det och komma in i er dator, men riktigt vad dem kan göra vet ja inte. är ej så insatt. men har för mig man kan kolla i datorn.

jaja... hur som havet så tror jag endå det är han som gjort det. jag skulle göra som såhär, säga som det är.. du gjorde en virussökning, den hittade den mappen, du kollade och hittade det där??

• Agapi

Du skrev att bilderna har en liten logga på sej. har du kollat upp den sidan som loggan kommer ifrån, de brukar ju stå en adress eller iaf ett namn du kan googla. De är ju inte omöjligt att de är en medlemssida, dvs privatpersoner som laddar upp bilder på sej själva, som han sen sparat ner.

• vadskajaghetadå

oj det hade jag inte gillat!

• Anonym (hjälp..)

tjejen på bilderna är en av de mer kända XLboob-tjejerna.. så hon är en riktig porris, inte någon privatperson. känns skönt det iaf..

får en sur eftersmak av det här. även om han inte gjort något fel mer än att han laddat ner en del porrisbilder, så känns det så fel! min kille gör ju inte sånt här.. inte den del av honom som jag känner. jag tycker det är obehagligt, mängden och att det är en specifik tjej. skiter egentligen i om hon är känd eller inte, det är inte ok att han gör så här!

han får gärna tända på porr, men inte på en specifik tjej!

vi har trådlös uppkoppling, med ett lösenord vi inte själva valt utan de nycklar vi fick med när vi beställde. tror dock inte att det är virus.. jag tror han har lagt dit bilderna själv. det känns för mycket som en tillfällighet att det råkar ligga bilder på storbystade tatuerade tjejer med svart hår på min dator och han inte haft något med det att göra. förra gången då jag hittade sexkontakterna så var det iaf typiska sådana där sexside-tjejer, kontona såg ut som typiska spam-konton med tjejer av en typ som han inte gillar (så vitt jag vet). men det här.. usch.

• Anonym (hjälp..)

nu har jag pratat med honom snabbt på telefon.. han säger att bilderna är gamla, inget han laddat ner nu, och att de följt med när han förde över något (annan porr) från en CD till datorn. som sagt är porr i sig inga problem, men den här sortens bilder är fel.

jag frågade om det är säkert att han inte laddat ner dem nu, och han sa att det är klart. han förstår att det ser märkligt ut att han gömt mappen, men att han inte är som jag och vågar lämna saker helt öppet. då sa jag att det misstänkliggör honom och eftersom jag inte har något emot att han kolla på porr så blir det så uppenbart att han vet att just de här bilderna var fel. det kunde han inte svara på utan sa typ "ja, men jag har väl gjort så då.." och lät ledsen.

vet inte vad som händer när han kommer hem. sådana här saker bruka inte gå att diskutera, utan han tycker nog att det är ur världen nu. men det är det ju knappast.. vet inte vad vi kan diskutera heller iofs.. men jag måste nog tänka lite nu iaf.. kanske var dumt att säga något innan jag bestämt hur jag ska ta hans eventuella svar.

det är hela hemlighetsmakeriet som är så obehagligt! finns det mer han gömmer?

• Anonym

Anonym (hjälp..) skrev 2009-11-09 15:11:45 följande:

?för ett tag sen såg jag några kontakter på hans msn som var märkliga, kolla upp dem och det var uppenbara sexkontakter. jag konfronterade honom och det visade sig att det var typ reklamkontakter, alltså sexkontakter som addar sig själva som reklam eller spam eller liknande. jag trodde på det då, men nu blir jag tveksam.. vad håller han på med? är han bad news?eller drar jag på för stora växlar på det här? kan ju nämna att tjejen var ganska lik mig..
    Hmm, jag tror att han lurar dig
    Jag kanha fel men jag har aldrig hört talas om att kontakter addar sig själva, utan jag jar iaf alltid fått godkänna alla.
Svar på tråden gömda saker på datorn