Postis & Snigel: Tack, jag har det bättre igen. Har lyckats få upp huvudet ovanför ytan igen och känner mig mycket bättre till mods och inte lika gråtig hela tiden. Fungerar bra igen även hemma när jag slappnar av och det är ett bra tecken!
Det går i vågor hela tiden, ibland kommer det över mig och så måste jag bearbeta något innan jag kommer ur det. Detta är nog det värsta med att vänta så länge på att någon man älskar ska dö, att man hinner få ångest tusen gånger om innan döden väl inträffar.....
Snigel: Vad är det ni bråkar om med F, vad hon ska välja för linje eller?
Vad jobbigt med Ida, jag förstår dig fullständigt för jag vet hur jobbigt vi hade det med Viktors storasyster. Ibland förstod man inte hur ett litet barn kunde förvandlas till ett litet monster från den där söta lilla varelsen man nyss hade. Men det gör de, och när man är mitt i det känns det helt hopplöst ibland. *kramar om dig*
Singah: Min dotter hade ansiktsmask på sig i badkaret sist när hon o Viktor badade ihop. Han satte sig inte ner i vattnet en enda gång och efter 5min ropade han och ville gå upp!
Ang trots vid påklädning: Så har jag kommit på ett knep för att få Viktor att sitta stilla när jag klär på honom. Vi sätter oss i soffan och så sätter jag på ett avsnitt av småkryp - exakt 5min långt. Precis lagom för att få på honom alla kläderna och precis lagom spännande för att han ska sitta stilla och inte tänka på att jag klär på honom kläder!
en fråga ang kräksjukan: Kör ni benhårt med 48h regeln att hålla sig hemma och inte träffa folk när ni har kräksjuka i familjen?
Jag är jättenoga med det i min familj, allt för att försöka att inte sprida det vidare till andra. Jag blir galen när folk går på ICA dagen efter de legat i magsjuka eller skickar iväg syskon till dagis när de har magsjuka hemma. Tycker det är respektlöst mot andra faktiskt just eftersom magsjukan sprids så lätt. Det är så himla enkelt att stanna hemma 48h efter att sista familjemedlemmen spytt så man vet att alla är friska...