Inlägg från: kuddmys |Visa alla inlägg
  • kuddmys

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

coolamamman skrev 2009-11-11 14:05:36 följande:
    Docendo díscimus skrev 2009-11-11 12:25:08 följande:
    Hej!Jag menar inte att detta INTE kan hända på ett föräldrakooperativ, jag ville bara belysa ett alternativ till de kommunala förskolora då man på varje kooperativ avgör och avväger hur mycket personal det ska finnas. Sedan är det såklart att det kan finnas 100 personal på 40 barn utan att någon ser en viss händelse iaf, men saken är ju att ju fler personal det finns på en förskola, ju mer förebyggande är det att man faktiskt har en bättre uppsikt över barnen.Din andra mening kan jag inte kommentera då jag inte riktigt förstår vad du menar, men om du menar att föräldrar som säger till vissa barn i förhållande till om det är en förskolepedagog säger till ett barn så spelar nog det ingen roll, tolkningar är alltid olika oavsett om man är pedagog eller förälder. Precis som två föräldrar till ett barn kan säga olika saker till samma barn.
    Föräldakooperativ har också statsbidrag och inte råd att anställa obegränsat med personal.
  • kuddmys
    Linsen skrev 2009-11-11 14:19:37 följande:
    Men om man inte kan garantera andra barns säkerhet utan det blir som i detta fallet en ganska så rejäl misshandel ska man inte då sätta barnens säkerhet före allting annat. Så gör vi ju med allt annat idag som gäller barnen nästan till hysteri (leksaker, barnvagnar, mat, etc etc) varför då inte skydda barnen från andra barn.
    En resurs har skyldighet att se till att det inte händer igen.
  • kuddmys
    sannispannisen skrev 2009-11-11 13:12:14 följande:
    4-åringen måste ju fan va helt psykikst sjuk, vad obehagligt att att så litet barn kan göra en sån grej.
    Finns inga psykiskt sjuka barn. Tänk lite!
  • kuddmys

Blåa Smurfen skrev 2009-11-11 13:04:17 följande:

Blir så arg när jag läser vissa inlägg, hur kan man kräva att TS skall sätta sig in i pojkens situation och hur han och hans föräldrar mår. Personligen hoppas jag d mår riktigt dåligt.Fy fan vad förbannad jag hade blivit om det hänt mitt barn, måste säga att jag tycker at TS är väldigt förstående. Helt oacceptabelt det som den ungen har gjort.Stå på dig TS, ingen föräldrer skall behöva gå igenom det som ni gått igenom.
    Inte särskilt begåvat att önska att nån som inte fått den hjälp han har rätt till, mår dåligt. Vi vet inte om föräldrarna vållat detta öht.
  • kuddmys

Att delvis sätta sig in i pojkens sits är ett led i att inte bara se sitt eget barn.

• kuddmys
    alvaereva skrev 2009-11-12 09:01:39 följande:
    jag hör vad du säger men jag håller inte med.så du menar alltså tex. att vårt fosterbarn som fick diagnosen schizofreni INTE var psykiskt sjuk? Du menar alltså att hon inte hade fått rätt "stöd"?
    Det fosterbarnet lär ha varit över dagisåldern.
  • kuddmys
    alvaereva skrev 2009-11-12 09:03:42 följande:
    alltså jag måste bara fråga, hur många gånger har du fått gå igenom att dina barn blir misshandlade? JAG är EXPERT på mina egna känslor men jag är inte utbildad "mammatillmisshandlatbarn" direkt.det är inte min del i allt det här att tänka proffessionellt kring någon annans barn än mitt eget.kan inte du bara gå och starta en egen tråd där du sprider ut ditt blaj?
    Handlar bara om att tänka längre än till sig själv.
  • kuddmys
    alvaereva skrev 2009-11-12 16:46:54 följande:
    hon var fyra vid tillfället men hade visat upp beteendet sen ett år tillbaka.
    Har svårt att tro på den diagnosen.
  • kuddmys
    alvaereva skrev 2009-11-12 17:02:35 följande:
    DU behöver inte tro på den. Jag tar all hänsyn till att du inte klarar allt här i världen.Efter en hel del inlägg från dej har jag ju förstått en del om dig och ditt sätt att tänka.
    Diagnoser kan va fel.
  • kuddmys
    alvaereva skrev 2009-11-12 17:15:14 följande:
    åsikter också.
    En åsikt är något personligt och kan aldrig vara fel.
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!