• Lioness

Biggest Loser i Sverige

Hej!

Tv4 ska nästa år köra Biggest Loser här i Sverige, nyfiken på om någon här ska söka? En annan funderar på det iallafall...

Kram Karin

• Svar på tråden Biggest Loser i Sverige
  • La Lola
    Amber1975 skrev 2009-12-18 14:17:01 följande:
    Jag kan inte se varför det skulle vara förnedrande att vara med. Har ni som tycker det verkligen följt serien? Jag tycker det är precis tvärtom, man blir sjukt imponerad av dessa fantastiskta människor som ändrar sina liv så radikalt. Har inte hört någon som följt serien som tyckt att deltagarna förnedras. Däremot är folk som inte sett det ofta väldigt fördömmande.
    Precis.
    Men blir ju jätteinspirerad!
    Jag ser inte heller denna förnedring som folk påstår ska finnas.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Amber1975

La Lola skrev 2009-12-18 14:18:24 följande:

Precis.Men blir ju jätteinspirerad! Jag ser inte heller denna förnedring som folk påstår ska finnas.
    Verkligen! Jag har gått ner drygt 50 kilo och jag kan säga att Biggest Loser hjälpt mig mycket. Låter fånigt, men man blir verkligen peppad. Vet att jag inte är ensam om att stå på crosstrainern framför programmet och pressa mig lite extra
  • bakeacake

Nej jag kollar också på det.. men det är en sak att se andra göra det, än att göra det själv...

Jag har gått ner 20kg på ett år, har dock 20 kvar innan jag är i mål och detta har ja lyckats med tack vare viktväktarna och mera motion.. de finns inga genvägar...

och har man inte motivationen att göra det utan tv kameror, varför skulle man helt plötsligt få den med tv kameror? för att de finns en vinstsumma...

• La Lola
    Amber1975 skrev 2009-12-18 14:20:58 följande:
    Verkligen! Jag har gått ner drygt 50 kilo och jag kan säga att Biggest Loser hjälpt mig mycket. Låter fånigt, men man blir verkligen peppad. Vet att jag inte är ensam om att stå på crosstrainern framför programmet och pressa mig lite extra
    Oj, imponerande.

Jag älskar tränaren Jillian! Hon verkar vara en sån underbar människa!
  • MysteryTattoo

La Lola skrev 2009-12-18 14:13:33 följande:

Kanske en dum fråga men...hur hjälper det där er att komma med? Jag måste missa nåt känner jag...
    Det kanske inte hjälper men det visar lite på hur pass mkt vi vill vara med :)
  • Frk Svår

En vinstsumma kan göra mycket för motivationen och det är väl bara att gratulera den som lyckas gå ner i vikt OCH vinna pengar? Spelar det någon roll vad som är tillräcklig motivation? Är det bättre att vara motiverad pga att vilja komma i en bröllopsklänning än att vara motiverad pga en vinstsumma?

• bakeacake

eller så vill man hara ha sina 15 minuter av kändisskap...

• La Lola
    bakeacake skrev 2009-12-18 14:26:22 följande:
    Nej jag kollar också på det.. men det är en sak att se andra göra det, än att göra det själv... Jag har gått ner 20kg på ett år, har dock 20 kvar innan jag är i mål och detta har ja lyckats med tack vare viktväktarna och mera motion.. de finns inga genvägar... och har man inte motivationen att göra det utan tv kameror, varför skulle man helt plötsligt få den med tv kameror? för att de finns en vinstsumma...
    Åker du i väg till en sånt där ställe så tränar du större delen av dagen o äter korrekt hela tiden.
    Det går ju inte att jämföra med att vara hemma/på jobbet, träna några timmar i veckan o leva bland frestelser hela tiden.

Visst, de människor som är med i BL ska oxå leva i det verkliga livet efteråt men då är de redan så inkörda i sina nya vanor att de nog lättare kan hålla sig i från det som gjorde de överviktiga från början.

Skulle jag vara med i BF så skulle pengarna vara en bonus.
    Vinstsumman är inte den primära anledningen till att jag funderar på att söka.
  • La Lola
    La Lola skrev 2009-12-18 14:30:37 följande:
    Åker du i väg till en sånt där ställe så tränar du större delen av dagen o äter korrekt hela tiden. Det går ju inte att jämföra med att vara hemma/på jobbet, träna några timmar i veckan o leva bland frestelser hela tiden. Visst, de människor som är med i BL ska oxå leva i det verkliga livet efteråt men då är de redan så inkörda i sina nya vanor att de nog lättare kan hålla sig i från det som gjorde de överviktiga från början. Skulle jag vara med i BF så skulle pengarna vara en bonus. Vinstsumman är inte den primära anledningen till att jag funderar på att söka.
    BL menar jag såklart
  • MysteryTattoo

Frk Svår skrev 2009-12-18 14:28:03 följande:

En vinstsumma kan göra mycket för motivationen och det är väl bara att gratulera den som lyckas gå ner i vikt OCH vinna pengar? Spelar det någon roll vad som är tillräcklig motivation? Är det bättre att vara motiverad pga att vilja komma i en bröllopsklänning än att vara motiverad pga en vinstsumma?
    Precis, pengarna skiter jag blankt i faktiskt.. Jag har ett stort mål med att gå ner i vikt.. Och då måste jag bli rejält peppad och få en fet spark i arslet för att det ska hända något !
Svar på tråden Biggest Loser i Sverige