• Anonym

Hur luktar fostervatten?

Tror jag läcker fostervatten eller fått EXTREMT mycket flytningar.

så hur luktar fostervatten??

• Svar på tråden Hur luktar fostervatten?
  • Anonym

jag vill också få svar på det :)
    Tror inte det ska lukta så mycket?
    har likadant... så väntar som dig ivrigt på svar!

• Anonym

Ja för mängden flytningar jag har nu är inte roligt om det är det.

Nej jag tror inte det mina luktar svagt av något

• mssixty

Jag tycker det luktar äckligt, strävt på ngt sätt. Du kanske skulle kolla upp det?

• Lajkie

Hej hopp!
    När jag väntade nr 2 så fick jag extremt mycket flytningar i v.37+1. Det var plaskigt, men inte dyngsurt i trosan. Åkte in på Förloss. för att få undersökt men de kunde inte se något...
    Jag var ändå säker på att det var vatten fast de var skeptiska. Klockan 00.00 prick natten efter vaknar jag av ett jätteplask i sängen! =) Och 3½ tim senare har jag en dotter

Det luktade inte sperma som jag läst överallt allt de lukta, utan de lukta sött, typ som vatten med lite socker i kanske.

• Lajkie

Jag kan tillägga att jag sipprade antagligen vatten första dygnet och sen så sprack hinnorna helt, alternativt att slemproppen löst upp sig till en riklig flytning. Slemproppen kan ju bli helt flytande!

• Anonym

ja lukten är svår att beskriva. men är ingen illaluktande lukt men den stör mej!

flytnar ner ett troskydd på ca 2  timmar och såfort ja reser mej måste ja gå o kissa.

Men känns som det är förtidigt för vattnet=/ Får prata med min bm imorgon

• Lajkie

Ett tips - om du är "nykissad" så kan du ställa dig och svänga och hoppa lite. Om de kommer vätska då, så är de säkert vatten.

• Alexandra84

Mitt vatten med alla tre barn har haft en söt doft, lite järnig... Och den har faktiskt haft en doft av sperma. Helt ärligt.
    Men trotts att det varit så speciell doft så har den inte luktat illa... men inget jag gillar

Men jag tycker du ska ringa förlossningen. Bättre att du får åka in och kolla vad det är. För om det är fostervatten så måste dom hålla koll på tiden åt dig.
    Man får inte gå hur länge som helst när vattnet väl gått eller börjat sippra.

• Anonym
    Lajkie skrev 2009-11-10 13:57:26 följande:
    Ett tips - om du är "nykissad" så kan du ställa dig och svänga och hoppa lite. Om de kommer vätska då, så är de säkert vatten.
    spelar ingen roll om ja är nykissad eller inte. för vad jag än gör känns det som det rinner *och det rinner också enligt trosskyddet*

Jag är bara i v 27=/
Svar på tråden Hur luktar fostervatten?