• Anonym

Hur luktar fostervatten?

Tror jag läcker fostervatten eller fått EXTREMT mycket flytningar.

så hur luktar fostervatten??

• Svar på tråden Hur luktar fostervatten?
  • mssixty

Ring förlossningen och rådfråga!

• Lajkie

Om du är v.27 så tycker jag att du omedelbart ska ringa förlossningen. Då menar jag omedelbart.

Med nykissad menade jag förövrigt att då är du säker på att det ej är kiss.

• Anonym

får nog göra det... hoppas bara det inte är det...

• Lajkie

Om det inte är det så är det så, då har du gjort en onödig resa. Om det är det så kommer du förhoppningsvis få hjälp att stoppa upp det hela!

Lycka till!

• MinNatalie
    Lajkie skrev 2009-11-10 13:46:44 följande:
    Hej hopp!När jag väntade nr 2 så fick jag extremt mycket flytningar i v.37+1. Det var plaskigt, men inte dyngsurt i trosan. Åkte in på Förloss. för att få undersökt men de kunde inte se något... Jag var ändå säker på att det var vatten fast de var skeptiska. Klockan 00.00 prick natten efter vaknar jag av ett jätteplask i sängen! =) Och 3½ tim senare har jag en dotter Det luktade inte sperma som jag läst överallt allt de lukta, utan de lukta sött, typ som vatten med lite socker i kanske.
    Det luktar väl olika hos alla, mitt fostervatten luktade visst sperma...och ja det luktade lite sött. Men det gör min sambos sperma också, så nog luktade det sperma iallafall.
    Minns att barnmorskan också luktade på fostervattnet och sa att det luktar precis som det ska :)
  • Mariohn

Åk in och kolla upp! Jag trodde att man skulle märka på lukten att man läckte men icke! I måndags fick jag av en slump veta att jag hade gått och sipprat i flera dagar.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Har ingen aning. Luktade aldrig på det, men jag vet att det kändes som om jag pissade ner mig med första.

• Carr0n

Jag tycker det luktar äckligt.
    Gammalt vatten med en liten doft av blod och lite som sperma.

• MinNatalie
    Mariohn skrev 2009-11-10 14:23:51 följande:
    Åk in och kolla upp! Jag trodde att man skulle märka på lukten att man läckte men icke! I måndags fick jag av en slump veta att jag hade gått och sipprat i flera dagar.
    Hade ditt fostervatten luktat sperma så hade du märkt det, den lukten går inte att undvika. Men som sagt det luktar olika hos alla. vissas luktar inte mycket och då är det vara svårt att vet.
  • Mariohn
    MinNatalie skrev 2009-11-10 14:28:50 följande:
    Hade ditt fostervatten luktat sperma så hade du märkt det, den lukten går inte att undvika. Men som sagt det luktar olika hos alla. vissas luktar inte mycket och då är det vara svårt att vet.
    Det var därför jag skrev Jag gick ju och kände mig relativt säker efetrsom alla övertygade mig om att man skulle märka det på lukten. Vill inte att någon annan ska göra samma sak. Det kunde gått illa.
Svar på tråden Hur luktar fostervatten?