• Snova

Vad tycker du om Amningshjälpen?

Jag tyckte att de var helt okej tidigare men efter att jag blev smått påhoppad (påhoppen fortsatte inte bara i mitt kommentarsfält som framgår nedan) av dem efter ett blogginlägg började jag tveka.

Vad är dina erfarenheter av dem?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 15:38
    Jag menar alltså organisationen Amningshjälpen, inte de amningsmottagningar och dyl som finns på sjukhus.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Amningshjälpen?
  • Melly

TS: kanske att du ska skriva oxå vilka Amningshjälpen är. Jag har nämligen hört att det är många som blandar ihop Amningshjälpen med dom amningsmottagningar som finns på sjukhusen. Hörde ifrån en kompis förra veckan att hon hade varit på "Amningshjälpen" på Danderyds sjukhus men att det var egentligen deras amningsmottagning som hon hade varit på

Kan ju bli lite knas med omröstningen om inte alla vet skillnaden. Alltså det att Amningshjälpen kan man bara ringa eller maila till om man vill ha hjälp men att dom har ingen mottagning nånstans

Själv så fick jag mycket bra hjälp utav Amningshjälpen när jag hade stora problem med amningen utav min äldsta dotter. Jag fick prata med en som lyssnade på mig och hon frågade vad JAG ville och hon sa oxå att om jag kände att jag inte orkade fortsätta att försöka få igång amningen så skulle jag vara nöjd ändå eftersom att ersättning oxå är jättebra mat och att om man mår dåligt utav att amma så är det bättre att låta bli sa hon.

Men att jag ville sååå gärna amma så det sa jag till henne och då så gav hon mig rådet att ringa till Amningscentrum på Karolinska sjukhuset och dit fick jag komma och fick hjälp att få igång amningen.

Så att jag svarade att Amningshjälpen är toppen eftersom att det är min erfarenhet

• Melly

TS föresten vart blev du påhoppad nånstans? Framgår inte utav komentarerna på din blogg vilka som är utav Amningshjälpen. Desutom så håller ju nästan alla komentarerna med dig

• Snova

De skrev ett inlägg på sin blogg och sa att jag inte kunde skilja på sex och amning, detta endast pga inlägget jag länkade till ovan. Kändes rätt skumt!

Bra tips också, tack!
  • lokisse

alternativet dom suger fett fattas.

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Melly
    lokisse skrev 2009-11-10 15:51:49 följande:
    alternativet dom suger fett fattas.
    Vad sa dom till dig då? Fick du dåliga råd eller var dom taskiga på nåt sätt?
  • lokisse
    Melly skrev 2009-11-10 15:56:18 följande:
    Vad sa dom till dig då? Fick du dåliga råd eller var dom taskiga på nåt sätt?
    lat barnet skrika 48 timmar om du vill att det ska ta tag det har inget spädbarn dött av ennu jag tror att hon hete brita eller berit..
  • Melly
    lokisse skrev 2009-11-10 16:06:44 följande:
    lat barnet skrika 48 timmar om du vill att det ska ta tag det har inget spädbarn dött av ennu jag tror att hon hete brita eller berit..
    men gud var det verkligen en hjälpmamma på Amningshjälpen som sa att du skulle låta barnet skrika 48 timmar? Låter ju helt sinnesjukt. Tror du inte att du missuppfattade henne hon kanske utryckte sig dåligt?
  • lokisse
    Melly skrev 2009-11-10 16:18:23 följande:
    men gud var det verkligen en hjälpmamma på Amningshjälpen som sa att du skulle låta barnet skrika 48 timmar? Låter ju helt sinnesjukt. Tror du inte att du missuppfattade henne hon kanske utryckte sig dåligt?
    nej jag fragade flera ganger jag fragade även om jag skulle ge sockervatten lösning  efter som det var över treto grader och jag hade haft graviditets diabetes... men nej försök att lägga an i tva dygn...
  • Linda Al

Jag har bara positiva erfarenheter. Jag fick en rejäl mjölkstockning, och med hjälp av dem löste det sig relativt snabbt. Jag fick många bra tips, som jag hade hjälp av under hela amningstiden, och som jag kände mig enormt tacksam för.
    Så för mig var de toppen.

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Marlene

Eftersom jag är hjälpmamma från AH så är det ju rätt lätt att lista ut vad jag svarar

Vad du/ni lägger för betydelse i ordet sug står ju ganska klart, men det är ju trots det barnet gör när det ammar!

Svar på tråden Vad tycker du om Amningshjälpen?