• jungfu

Jag råkade just äta rå kyckling!

Har kollat slv.se men det står bara "att man inte ska äta rå fågel" och sen en massa om salmonella... Är det någon som vet ifall och hur det skadar bebisen? Vad kan hända? Hjälp......

• Svar på tråden Jag råkade just äta rå kyckling!
  • missteddy

jag har äte kyckling och jag är gravid i 20e veckan det enda man bör tänka på är att den är riktig tillagad

• 1977

försök spy upp det då?
    vet att man kan få salmonella , men vet ej hur det påverkar bebisen...
    hur kom det sig att du åt rå kyckling?

• missteddy

jag missade att den var rå jag måste vara trött eller någe

• jungfu

Jag vet, men jag har alltså av misstag ätit en helt rå slamsa -jätteklantigt skärbrädesfibbel, men nu är det gjort iaf

• jungfu

...återanvände alltså skärbrädan innan den var diskad. Superidiotiskt klantigt!!! Jag brukar vara extremt noggrann med det där!!! Jag kan inte spy heller!

• Honey1982

var det inte otroligt äckligt att äta rå kyckling? kan inte tänka mej hur det smakar ens!

• Titti och mini

Risken f salmonella är mkt, mkt låg i Sverige, försök inte oroa dig

• AnnaGBG

Njäe, risken är inte så stor, nej... Men jag kan äckla dig tills du kräks upp det

• jungfu

ha ha tack annaGBG, men även om jag kräks nu så har väl dom små jävlarna (bakterierna) redan spritt sig... ska försöka att inte oroa mig förrän om 1,5 dagar när feberdiarrerna infinner sig

• AnnaGBG
    Ja, fast som sagt, oroa dig inte förräns då! Fast i fortsättningen kan du ju kolla vad du stoppar i dig, du är ju värre än min son att äta äckliga saker...rå kyckling *ryser*
Svar på tråden Jag råkade just äta rå kyckling!