Godnatt-bok för 10-månaders bebis?
Vill börja läsa godnatt-saga för min dotter på tio månader. Någon som har tips på mysig godnatt-bok för så små barn? (Den ska helst gå att köpa på nätet t.ex. adlibris/bokus).
Vill börja läsa godnatt-saga för min dotter på tio månader. Någon som har tips på mysig godnatt-bok för så små barn? (Den ska helst gå att köpa på nätet t.ex. adlibris/bokus).
Kanin paket av Lena Andersson. Är en bilderbok som handlar om bebisen som inte kan sova då kommer kanin med paket morot, äpple, gurka. Sista av allt kommer kanin med ett litet paket som innehåller nappen!
Vi läser Ingrid ska sova av Katerina Janouch, nu är vår dotter 1 1/2 men vi började nog läsa den när hon var runt 11 månader. Fina bilder och underbar text...
Alla Ingrid-böckerna är bra....:o)
vi läser "äntligen godnatt".
www.smakprov.se/bok/C4ntligen-godnatt-Camilla-Lundsten_9789129670288
Böckerna om Molly älskade dottern (och älskar för den delen). Första favoriten var "Molly klär ut sig" - när vi ville förlänga den sjöng vi sånger till de olika sidorna i boken (Ekorrn satt i granen på uppslaget med Emil Ekorre och så vidare).
Ingridböckerna är också favoriter. Ingrid ska sova och Ingrid vill bada utspelar sig båda på kvällen om det är just den typen ni vill ha, annars finns det en hel hoper.
När sonen var så liten gillade han att ligga och lyssna lääänge så jag läste ofta böckerna om Pettson och Findus.
Tack för tips!