• Silverkatten06

Leksak som går att dela upp i 24 delar till adventskalender?

Ska göra paketkalendrar till mina killar på ca1,5 resp 3,5 år. Tycker det är rätt trist att bara köpa billigt krafs som ändå inte är nåt att ha och vill hellre köpa nåt vettigt som går att dela upp.

Nån som har tips på leksaker som går att dela upp i många paket?

• Svar på tråden Leksak som går att dela upp i 24 delar till adventskalender?
  • lilla sandra
    klara07 skrev 2009-11-10 21:28:32 följande:
    Lego, Duplo
    Tänkte precis föreslå detsamma.
  • parvati

Pussel golvpussel(lånat tps här från FL

• Silverkatten06

Lego (duplo) har vi drösvis av och en pusselmatta fick äldste sonen i sin första adventskalender, men annars är det bra tips

Mera förslag, tack

• lilla sandra

Lite annorlunda o roliga pepparkaksformer i de första paketen som de kan använda vid pepparkaksbaket hemma.

• parvati

Vad ska du köpa i julklapp? Jag ska slå in djuren som hör till en bondgård och så får han djuren i kalendern och bondgården på julafton. Funkar ju med riddare i kalendern borg under granen, dockmöbler i kalendern dockskåp under granen, bilar i kalendern bilgarage på julafton, småsaker till köket(visp, kockmössa, bunke)i kalendern och köket påå julafton. Pirater i kalendern sjörövarskepp under granen, vilda djur i kalenderna och djungelsjukhus under granen(finns ett jättefint på bla hikmet)

Vad sägs?

• Silverkatten06

Åh, vad många bra tips! Mera, mera

• parvati
    Silverkatten06 skrev 2009-11-11 11:06:50 följande:
    [citat]
    Åh, vad många bra tips! Mera, mera
    [/citat
    Har varit i en leksaksaffär idag och vad fina(men dyra)leksaker det finns! Dockskåp som sjukhus, brandstation, flygplatser, stall(med höskulle med stege upp..), muminhus., Vikingabåt i trä med segel, sjörövarskepp, vilda western ranch. Papo gör väldigt fina figurer riddare, indianer, djur, dinosaurier, pirater m,m.

Dyrt men hellre få men välgjorda saker. Var inne på panduro också och där hade dem massor med pärlor och annat pyssel till barn.
  • Silverkatten06

Jag tror att vi redan har för mycket leksaker, vi har redan tåg och även en massa bilar och köksgrejer, annars hade även dessa varit en bra idé:

www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=84807
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=130737
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=130821
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=130623

Vem kunde tro att biltema kunde vara en sån leksakskälla

Men det här blir kanske bra till 1,5-åringen?
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=91418

Och till 3-åringen?
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=130576
    www.biltema.se/products/product.asp&iItemId=84779

Haha, billiga blir kalendrarna också då

• Ville Mor

Ts, du har inte den senaste Vi föräldrar? Det tipsades om saker där iaf. Om jag hinner och orkar kan jag försöka skriva av tipsen därifrån senare om det är av intresse?

Ville 071203 * Tess 090921
  • Silverkatten06

Ville Mor skrev 2009-11-11 15:14:00 följande:

Ts, du har inte den senaste Vi föräldrar? Det tipsades om saker där iaf. Om jag hinner och orkar kan jag försöka skriva av tipsen därifrån senare om det är av intresse?
    Nej, den har jag inte. Och om du har lust får du gärna göra det, allt är av intresse
  • Hon o Han

när jag var liten fick jag massa leksaks mat som tillhörde ett kök och en kundvagn, de större sakerna fick jag på julafton, nu är det ju killar du har men kanske gett tips till andra :)

• Silverkatten06

Hon o Han skrev 2009-11-11 15:39:15 följande:

när jag var liten fick jag massa leksaks mat som tillhörde ett kök och en kundvagn, de större sakerna fick jag på julafton, nu är det ju killar du har men kanske gett tips till andra :)
    Tråden är öppen för alla som vill ge/få förslag. Och mina killar har ett leksakskök med lite tillbehör som används flitigt så det kan man absolut ge till både killar och tjejer
Svar på tråden Leksak som går att dela upp i 24 delar till adventskalender?