Crescent DIVA duovagn?!
Någon som har denna vagn?!
Är du nöjd?
Har du bild på vagnen när den är ihopfälld?
Tacksam för alla svar, gör gärna en plus/minus lista!
Någon som har denna vagn?!
Är du nöjd?
Har du bild på vagnen när den är ihopfälld?
Tacksam för alla svar, gör gärna en plus/minus lista!
ingen?!
Här kommer en gammal variant som jag skrev för länge sen i andra trådar. Har uppdaterat den med tiden Jag är i stort nöjd med vagnen den är så smidig att köra, vilket är viktigast för mig.
+
Lättkörd
Smidig
Väldigt stadig!
Blir liten ihopfälld, inbyggt motstånd när man fäller så att vagnen inte "smäller" ihop
Gott om plats för långa ben på den som kör (man slår ej i)
Vändbart, höj-/sänkbart handtag, går därför att köra med fasta hjul framåt när man kör på grusvägar/kullersten/stigar m.m.
Vändbar sittdel
Rejäl, stängbar förvaringskorg
Samma "ram" till sitt- och liggdel = smidigt att förvara de separata tygdelarna
Lätt att sätta på/ta av ligg-/sittdel
Infällbara framhjul (för att gå i trappor/sand mm) Vet dock ej om man kommer använda denna funktion så mycket?
Smidig sittdel som lätt går att vinkla till liggläge
Även ganska liten bebis kan ligga i sittdelen
Bra sele
Sufletten kan vinklas långt fram när man har sittdelen = inget parasoll behövs (har dock ej prövat detta själv)
Handbroms
Går att sätta på en ståbräda till storasyskon
-
Går ej att fälla ihop med liggdelen på
Ganska tung liggdel
Liggdel "fastnar" ibland när man ska ta av den, man får ta i som bara den.
Handtaget har något hög vinkel, men man vänjer sig, tänker inte på det nu
Vindskyddet (alltså tyget över bebisens fötter och upp till handtaget) är lite snålt tilltaget så att knapparna på liggdelen lätt öppnas vilket är irriterande
Finns en tröghet i knappar/funktioner som gör dem lite svåranvända (har dock märkt att det går lättare för varje gång jag använder dem, så det kanske är för att vagnen är helt ny?)
Tunn madrass ( är det meningen att man ska köpa en till?)
Crescents regnskydd har fördelen att det finns en öppning vid sufletten så att det går att använda till både ligg- och sittdel även när handtaget är bakåt.
Diva är ju en kopia på Bugaboo (en ful sådan också som även är ranglig).
Mitt tips är att köpa en Bugaboo, visst den kostar mer, men när du sedan säljer den får du tillbaka mer än hälften så det blir i slutändan inte dyrare än med en Diva! Finns även jättefina beg Bugaboos också .
Andra på g skrev 2009-11-10 21:52:19 följande:
Vickan I skrev 2009-11-10 21:52:30 följande:
Andra på g skrev 2009-11-10 21:52:19 följande:
Andra på g skrev 2009-11-10 21:59:55 följande:
Vickan: jag har förstått att ni som har Bugaboo verkligen ogillar Divan och jag tycker också Bugaboon är jättesnygg!!!! Men att Divan är ranglig kan jag faktiskt inte hålla med dig om, den är väldigt stadig faktiskt.
L E A skrev 2009-11-10 22:01:58 följande: