Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Crescent DIVA duovagn?!

Diva är ju en kopia på Bugaboo (en ful sådan också som även är ranglig).

Mitt tips är att köpa en Bugaboo, visst den kostar mer, men när du sedan säljer den får du tillbaka mer än hälften så det blir i slutändan inte dyrare än med en Diva! Finns även jättefina beg Bugaboos också .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    L E A skrev 2009-11-10 21:56:07 följande:
    Vickan I skrev 2009-11-10 21:52:30 följande: Vad kostar en bugaboo? En Diva kostar ca 6500:-
    10250 kr ny. Säljs som beg för ca 6000-7000 kr Förutsatt att den är i ok skick såklart. Det som är toppen med Bugaboo är att den inte görs i "årsmodell" så det bidrar till att andrahandsvärdet är oerhört högt om man jämför med andra beg vagnar. (Man kan dock se tillverkningsår, så man vet hur gammal/länge vagnen använts)

Jag köpte ex min första bugga beg på blocket för 6500 kr, (tillverkad 2008) sålde den för några månader sedan för samma summa då jag köpte en ny bugga (ville ha en av deras limited edition, haha barnvagnsnörd).
  • Vickan I
    Andra på g skrev 2009-11-10 22:03:21 följande:
    Vickan: jag har förstått att ni som har Bugaboo verkligen ogillar Divan och jag tycker också Bugaboon är jättesnygg!!!! Men att Divan är ranglig kan jag faktiskt inte hålla med dig om, den är väldigt stadig faktiskt.
    Nä du vet kanske bättre. Var bara mitt intryck när jag provrullde den i butik. Har ju inte kört den "på riktigt". Sedan gillar jag inte att tyget på liggdelen är rynkigt och inte slätt och fint .
  • Vickan I
    malinkaunitz skrev 2009-11-10 22:10:31 följande:
    Man kan inte se på en bugaboo när den är gjord på det sättet.. Dom som köper nu kan få ett chassi där det står 07 på ..:)
    ah ok, ja men då får man kolla kvittot då . Spelar ju ingen roll, inte tidigare än 07 står det väl ändå då chassina gjordes om?
  • Vickan I
    L E A skrev 2009-11-10 22:13:41 följande:
    Vickan I skrev 2009-11-10 22:05:56 följande: Vi har haft en UJ till vår son så jag vet precis vad du pratar om när det gäller andrahandsvärdet. Nu vill jag dock inte ha en så dyr vagn och tyvärr så handlar jag inte begagnat av nått. Jag har satt ett maxpris som jag kan betala för en ny vagn och tittar nu lite på olika modeller. Denna vagn tycker jag ser bra ut på bild, skulle vilja se den live men den finns inte i vår butik därför behöver jag lite mer fakta.
    Ah ok förstår. Ja så är det ju, vissa vägrar begagnat och andra kopior
  • Vickan I
    Andra på g skrev 2009-11-10 22:17:21 följande:
    Vickan; Aha, du menar själva vindskyddet man knäpper på över liggdelen?
    Nej själva liggdelen i sig. Ser man bilder på den eller den jag såg i affären så är tyget löst och rynkigt. Ser för stort ut. Även bilder på deras hemsida. På buggan är tyget spänt och slätt och ser mer ut som en riktigt liggkorg.
Svar på tråden Crescent DIVA duovagn?!