• LHUF

Någon som minns vad läsken hette som fanns i kantiga glasflaskor för länge sedan?

någon som kommer ihåg drickan som fanns på typ 90 talet? en avlång glasflaska som var lite kantig. detn var lite småbubblig och fanns i olika smaker.

skulle bara vilja veta namnet på den för vi började prata om den här ikväll

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 22:25
    kanske inte klassas som läsk utan mer som smaksatt vatten kom jag på.

• Svar på tråden Någon som minns vad läsken hette som fanns i kantiga glasflaskor för länge sedan?
  • LHUF

ingen som minns den?

den var helt ofärgad i glaset och hade metallkork

• tamate

du kan inte skissa en bild och lägga upp, varken gubben el jag komemr på någon.

• Nyfiken gul

du kommer inte ihåg vem som kanske kan ha gjort läsken?

Funderar och funderar jag med som stor läskdrickare jag är - men jag kan börja tro att det kanske var något lokalt bryggeri som gjort den??

• LHUF

nej kommer inte på alls vem som gjorde den. har suttit på wikipedia och letat nu ..

vet bara att den var bredare nedtill och avsmalnad upp till. på flaskan var det lite struktur..

kom och tänka på den för jag såg en som skrev om clearly canadian water.. men det var ju inte den

• Lindreas

Jo, jag vet vilken du menar, men jag kommer inte på vad den heter! Men jag vet hur den smakar till och med! Om vi nu tänker på samma. Liksom smaksatt vatten, mestadels?

• LHUF
    Lindreas skrev 2009-11-10 22:19:33 följande:
    Jo, jag vet vilken du menar, men jag kommer inte på vad den heter! Men jag vet hur den smakar till och med! Om vi nu tänker på samma. Liksom smaksatt vatten, mestadels?
    ja precis. det är säkert samma vi tänker på. Du får säga till om du kommer på vad den hette
  • Lindreas

Jag har namnet på tungan liksom, så jag ska börja googla och se vad jag kan få fram. Annars kommer jag nog på det i morgon. ;) Visst fanns den i persika-smak?

• LHUF

ja det tror jag. fanns i några smaker.. vet att jag hade en flaska sparad hemma när jag bodde hemma för jag tyckte den var fin

• LHUF
    Majsan70 skrev 2009-11-10 22:27:17 följande:
    Det är inte Snapple du menar?
    nej inte det... tror det var ett ganska långt namn..

åhh vad sådant här är störigt..
Svar på tråden Någon som minns vad läsken hette som fanns i kantiga glasflaskor för länge sedan?