• lindamit

    Nya vänner i söderort/sthlm?

    Hej hej!

    Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

    Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

    Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

  • Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-09 13:08:42 följande:
    ja säg till om jag ska ha med mig nåt
    Hej tjejer

    Mette: självklart får T följa med om han inte är på förskolan.

    Så köp bara med er lunch till er själva så fixar jag fikat, och leksaker finns det i drivor..=)

    Jag har lärt känna en annan tjej från FL, hon kommer med sin lilla Elsa.

    Det blir kanon kul, ses fram emot det
    Hur går det med julklapparna för er?

    Kram kram
  • lindamit

    Ska bli jättetrevligt att ses hos dig Frida tycker jag! och som sagt; jag vill också ta med mig lite fika så slipper du baka för ett helt kompani haha Kommer kännas riktigt skumt att vara den enda utan barn men jag borde väl vant mig vid det här laget ;) Nästan så jag vill ta med mig Neo bara för att men det kommer ju bli världens dagis där då misstänker jag =)

    Har faktiskt köpt de flesta julklapparna till Neo och hunden idag, vart nätshopping för hela slanten i år. Älskar att julhandla och gå i affärer men inte med den här klumpen på magen! Kan förresten tipsa er om en bra barnsida där de säljer allt möjligt; leksaker, filmer, böcker och inredningsprylar till superpriser; www.hikmet.se Stort utbud och en fast leveranskostnad, hittade en hel del till Neo där!

  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-10 00:26:47 följande:
    Ska bli jättetrevligt att ses hos dig Frida tycker jag! och som sagt; jag vill också ta med mig lite fika så slipper du baka för ett helt kompani haha Kommer kännas riktigt skumt att vara den enda utan barn men jag borde väl vant mig vid det här laget ;) Nästan så jag vill ta med mig Neo bara för att men det kommer ju bli världens dagis där då misstänker jag =) Har faktiskt köpt de flesta julklapparna till Neo och hunden idag, vart nätshopping för hela slanten i år. Älskar att julhandla och gå i affärer men inte med den här klumpen på magen! Kan förresten tipsa er om en bra barnsida där de säljer allt möjligt; leksaker, filmer, böcker och inredningsprylar till superpriser; www.hikmet.se Stort utbud och en fast leveranskostnad, hittade en hel del till Neo där!
    Om du så gärna vi ta med dej nått smarrigt Linda så gör det..
    Nätshopping är inte dåligt alls, toppen när man inte orka spontanshoppa helt enkelt, ibland vill bebisar inte gå i affärer med mammorna...

    idag är min man på julfest så Elin och jag är solokvist, hoppas att hon somnar tidigt så jag får lite egen tid...kanske tar jag med ett glas vin...=)
  • HJ81

    Hej allihop hoppas ni haft en trevlig helg! Ingen bebis än Linda? Ååh va spännande det är, tänk att du ska få en liten nu när som helst!!
    Men vi ses imorgon hörrni, det ska bli jättetrevligt!

  • gabby23
    lindamit skrev 2009-11-11 06:44:24 följande:
    Hej hej!Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars! Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)
    Hej Gabrielle heter jag, är 24 år och har en dotter som blir ett år i januari:)bor också i söderort och känner få med barn, skulle bara jätte roligt att träffa lite andra mammor och barn!! hör gärna av dig, och lycka till med andra barnet:)
  • HJ81
    gabby23 skrev 2009-12-13 19:24:34 följande:
    Hej Gabrielle heter jag, är 24 år och har en dotter som blir ett år i januari:)bor också i söderort och känner få med barn, skulle bara jätte roligt att träffa lite andra mammor och barn!! hör gärna av dig, och lycka till med andra barnet:)
    Hej Gabrielle och välkommen hit! Linda och vi andra har setts ett par ggr och ska ses i morgon igen, du får säkert hänga på hem till Frida också om du kan! Vart i söderort bor du? Min dotter fyller 1 på fredag så då är våra nästan jämngamla!
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2009-12-13 19:58:10 följande:
    Hej Gabrielle och välkommen hit! Linda och vi andra har setts ett par ggr och ska ses i morgon igen, du får säkert hänga på hem till Frida också om du kan! Vart i söderort bor du? Min dotter fyller 1 på fredag så då är våra nästan jämngamla!
    hallo tjejer

    Hoppas alla kommer imorgon, Vår hiss kommer att vara avstängd mellan 12-14 så det är bäst att komma innan. Det finns ett akutnummer att ringa om det skulle vara nått.
    Har ni svårt att hitta så ring mej så lotsar jag er...

    Kram kram
  • lindamit

    Hej allihopa, hoppas ni mår bra! (och nope ingen bebbe än för den som undrar =)
    Roligt att du också ville träffas Gabby23, hör av dig om du vill haka på redan imorn =)

    Vi ses runt 11 om inget dramatiskt händer!

  • metste

    Hej! Tack för en trevlig dag! Å tack för fikat Frida! Nu är det första luciatåget avklarat det var kaaallt, men Teodor stod bland barnen under hela uppträdandet, visst han såg väl inte överförtjust ut men ändå jag var säker på att han skulle stå vid mig. Han såg ut som en liten michellingubbe med tomtekläderna över overallen. Linda hur var det på Neos tåg?

  • lindamit

    Tack för igår!

    Det gick så himla bra på tåget så jag blev nästan tårögd haha Neo hade ju lovat att stanna kvar tills de sjungit klart och det gjorde han också. Till på köpet så smilade han sig igenom den halvtimmen och försökte hänga med i rörelser och sången också, så det vart så bra det bara kunde bli =) Men det var kallt som bara den!! Fast mysigt med snö så jag ska inte klaga, hellre det än blask =)

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?