• TingelingAnna

När kan dom äta nyponsoppa?

Vid vilken ålder kan man börja ge sina barn nyponsoppa? Dottern är 9 månader nu.
    Jag antar att hon kan äta det redan nu men jag tänker lite på socker o sånt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 10:10
    Anledningen till att jag undrade är för att dottern gärna dricker välling i nappflaska och jag ville ha ett alternativ till detta som mellanmål. Tips någon?

• Svar på tråden När kan dom äta nyponsoppa?
  • TvåTrollungar

kan och kan! det beror väl mer på om du vill ge din dotter 3 kilo socker att dricka, varför behöver du ge henne det?

• TingelingAnna

Jag behöver verkligen inte göra det. Det var ju därför jag frågade. Pga sockret. Att jag funderade på det beror på att hon gärna dricker välling i nappflaska och jag tänkte att ljummen nyponsoppa kanske kunde vara ett alternativ till välling vid mellanmål. Men som sagt. Jag behöver verkligen inte.

• Friterad

Jag skulle inte ge min treåring nyponsoppa annat än i undantagsfall, som "kalasmat" och jag skulle inte själv dricka det heller.

• Kodia

Jag hade inte gett det regelbundet, men tex. på vinterutflykt är det ju helt ok! Det skall finnas osötad nyponsoppa, men jag vet inte hur den smakar...

• cicci85

Den osötade nyponsoppan är inte god, provat den.

Jag tycker att det är helt onödigt att ge nyponsoppa eftersom den är typ bara socker. Mina barn brukar få det när de är sjuka eller när vi hälsar på nån som bjuder på det, men skulle inte ge det hemma till vardags.

• TvåTrollungar
    TingelingAnna skrev 2009-11-11 08:39:01 följande:
    Jag behöver verkligen inte göra det. Det var ju därför jag frågade. Pga sockret. Att jag funderade på det beror på att hon gärna dricker välling i nappflaska och jag tänkte att ljummen nyponsoppa kanske kunde vara ett alternativ till välling vid mellanmål. Men som sagt. Jag behöver verkligen inte.
    sen tänkte jag på OM du nu ger det så servera inte i nappflaska, överalt på BVC, på nappflaskorna står det att man inte skall ge söta drycker i flaska!
  • TingelingAnna
    TvåTrollungar skrev 2009-11-11 10:09:34 följande:
    sen tänkte jag på OM du nu ger det så servera inte i nappflaska, överalt på BVC, på nappflaskorna står det att man inte skall ge söta drycker i flaska!
    Pga?
  • cicci85
    TingelingAnna skrev 2009-11-11 10:51:40 följande:
    Pga?
    skadar tänderna
  • TingelingAnna
    cicci85 skrev 2009-11-11 10:57:17 följande:
    skadar tänderna
    Hur kan det skada tänderna mera bara för att jag ger i nappflaska istället för ex pipmugg?
Svar på tråden När kan dom äta nyponsoppa?