• gladloser

hur tror banken att man ska lyckas spara ihop 100-300 000????

jag och min sambo vill köpa antingen en bostadsrätt men helst av allt ett hus. men för att få lån måste man ha kontantinsatsen och till hus även till lagfart och eventuella pantbrev. Jag förstår inte hur man kan spara ihop de summorn??kommer ta oss år....och vi vill helst ha ngt eget när vi skaffar barn....och barn vill vi ha ganska snart....hur har ni andra gjort som köpt ngt utan att haft de summorna nu under krisen????

• Svar på tråden hur tror banken att man ska lyckas spara ihop 100-300 000????
  • ElinC

Vi sålde våra lägenheter och fick därför ihop till kontantinsatsen. Antingen får ni köpa något mindre, eller hyra något större. Och börja spara. Det är inte omöjligt!

• Urtica

Vilken bank har du? Vi har inte tagit huslån nu, men har inte haft problem med det annars, och sambon fick ett billån på 300.000 i våras.

Har man inte pengarna så får man ju ta ett topplån med högre ränta då det saknas säkerhet för lånet.

• EJai

Ja vill ni få det att gå fort så kanske ni skall se till att bo i en liten lägenhet med så låg hyra som möjligt så ni kan leva på en lön. Om så kommer ni ju på iallafall 1 år kunna få ihop ca 120000kr. Om den lönen ni lägger undan minst är 10000

• BlommyNess12

Man sparar? Fondsparande?

• gbgumman

Vi har vi tre tillfällen sparat ihop 100000kr när vi har renoverat. Stålsätta sig får man göra men det går. Tog ca 1-1,5 år varje gång.

• zophija

spara ihop.
    När vi bodde i vår gamla lägenhet så kunde vi spara 10.000 kr i månaden. Så det gjorde juh att handpenningen växte ganska fort..

• gladloser

okej...tack för tipsen...

• Lena

Det tar tid men kan man inte göra det nu blir det ändå svårt att klara ett lån med 6-7% i ränta.

• Ord blind

Om vi vänder på det, hur ska ni klara av att betala av lånet om ni inte kan spara pengar?

• Umbrageous
    gladloser skrev 2009-11-11 19:53:45 följande:
    jag och min sambo vill köpa antingen en bostadsrätt men helst av allt ett hus. men för att få lån måste man ha kontantinsatsen och till hus även till lagfart och eventuella pantbrev. Jag förstår inte hur man kan spara ihop de summorn??kommer ta oss år....och vi vill helst ha ngt eget när vi skaffar barn....och barn vill vi ha ganska snart....hur har ni andra gjort som köpt ngt utan att haft de summorna nu under krisen????
    öh ni kanske inte ska ha hus om ni inte ens lyckas spara ihop så lite på flera år....
Svar på tråden hur tror banken att man ska lyckas spara ihop 100-300 000????