HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya
Var är min kokosnöt-BH???
Var är min kokosnöt-BH???
Inte vara blyg, Miixs!
Hjälp mig att leta efter min kokosnöt-BH, så kan vi svinga oss mellan palmbladen sedan
(Nellie kan du ta under armen...)
Tittar in o säger hej!
Många sjuklingar...själv känner jag en begynnande förkylning, tror jag...fast det har jag gjort flera gånger den här hösten utan att det brutit ut ordentligt, får se hur det blir den här gången.
Om två veckor måste dock rösten hålla, för då ska jag sjunga solo på körens julkonsert! Det ska bli pampigt och inte kraxigt, hoppas jag
Men LAS!!! Är DU här??? Long time no see!
Tapas tycker jag om...i vanliga fall, har tyvärr råkat ut för någon konstig sjuka som yttrar sig i magont, illamående o feber. Fast det är inte "sjukan vi inte talar om" för jag har inte kräkts någonting. Magen bara protesterar och gör ont Yr och trött också.
Min pappa är också hemma med samma symptom fick jag höra, och min bror hade något liknande i förra veckan. Märkligt...
Kaiza - Skulle kanske oroat mig mer för en eventuell svinis om jag inte vaccinerat mig för snart fyra veckor sedan! Bara en gång, iofs, men det har de ju sagt ska räcka nu!
Mår bättre o bättre, imorse var första gången sedan i lördags som jag kände mig hungrig! Men mycket mat blir det inte... Idag är jag dock bättre i magen men mer yr och hängig... Inte mycket feber att tala om, bara allmänt dassig.
Annars? Tackar som frågar, det är helt okej. Förutom att FK har sagt att de nog inte tycker att jag behöver mer sjukpenning och tänker sluta att ge mig det fr.o.m. 11/12 (dvs bara två veckor innan jag skulle skrivas ut i alla fall)
Vet inte om jag ska orka bry mig, även om jag tycker det känns surt att de ska bestämma hur mycket jag orkar jobba. Jag som är så glad att jag orkar jobba inom barnomsorgen igen! Men istället för att känna sig glad över det, ska man känna sig misslyckad - och dessutom misstrodd! - över att man inte orkar jobba 100% när man ändå håller på.
Tonen i brevet jag fick av FK gillar jag inte heller, "så du måste omgående börja jobba eller ställa dig till arbetsmarknadens förfogande..."
Vi har tur som inte är i någon ekonomisk kris som tvingar mig upp till heltid genast, men det känns ändå jobbigt att någon annan ska bestämma hur jag mår och vad jag ska jobba med - för det antyds att jag kanske borde tänka på ett annat yrke. Fast när jag varit i kontakt med AF, tycker de att det är självklart att jag ska söka de jobb jag har störst chans att få, dvs förskollärarjobb, där jag är utbildad med erfarenhet. Det är ju dessutom ett arbete jag tycker om! MEN för tillfället är 50% alldeles lagom - för att kunna utföra arbetet på ett bra sätt och få ork över till att leva mitt liv...
Så, nu har jag fått kräkts lite på omständigheter jag inte kan råda över...
Miixs - Vad söt hon är! Hoppas problemen med andningen löser sig!
Mitti - KRAM på dig, vännen! Min inbox är också öppen!