Juniphé skrev 2009-11-13 20:26:26 följande:
Japp så låter det Jo vi trixar med det. Vägning på eftervården av lillen imorgon igen, då han hade gått ner för mkt. Det blev en natt på avd 11 här i veckan och en herrans massa ersättning till det svultna lilla livet. Men nu mår han väldigt gott.Som mamma känner jag mig lite bortglömd efter han kom ut... jag har svinont vid varje toabesök pga bristningar och sprickor som syddes. Kallt vatten hjälper inte direkt. Har lite ont i livmodern emellanåt och blöder en del. Men jag ska passa på att fråga imorgon om detta är normalt. Tappade nämligen närmare en liter blod under förlossningen, men jag slapp operation
iaf.Nu ska jag gå och lägga mig i sängen, ta lite smärtstillande och förhoppningsvis vaknar lillen snart så jag får en chans att amma honom ordentligt. Han verkar så nöjd och belåten nu att han mest småsnuttar 10min och sen sover han igen.
Åhh det är inte kul när det krånglar, men oftast tar det ett tag innan man kommer in i allt. Ja de blir lätt hungriga om de är "överburna" Det var ju samma för LP och även han fick extra käk när vi var på sjukhuset i början.
Men aj vad jobbigt att ha ont.

Har du testat någon smärtlindrande salva, xolocain kanske underlättar? Vet inte om det är lämpligt att ha det men kan ju vara värt att fråga. Jag blödde väldigt mycket med LP, både vid förlossningen och efterråt. De gjorde ett snabbt vul för att kolla att allt stod rätt till, det kanske de kan göra med dig med?
Skönt att han är belåten iallafall. Det blir lättare ska du se vännen. KRAM.
Destro, men OJ vad livliga saker du håller på med. Ja om napprapaten blev arg på dig lär du ha försummat dig om jag gissar rätt?

Du måste vara rädd om dig raring!
I dag har jag gjort något för första gången i mitt liv, kolla in i bloggen får ni se
Ha en härlig fredagskväll!