Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya

Hoho är det här ni håller hus och håller igång!!

Jag står för musiken..vad vill ni höra kära raringar??

Klär om till bastkjol och svingar lite med benen..Kom igen nu Miixs här ska man inte vara blyg. Om kubanerna får vittring om detta blir du villebråd för deras "charm" ääähhuum.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Lite salsatoner kanske skulle vara passande...kanske kan de smäckra kubanerna visa oss ett och annat danssteg 

• Muminski
    Juniphé skrev 2009-11-13 11:39:14 följande:
    Tack för adressen Tina och för frukosten såklart! "Jiioop waaap, jiioop waaap, jiioop waaap" *passar på att pumpa mjölk vid datorn* "Jiioop waaap, jiioop waaap, jiioop waaap"
    Oj låter det så när man pumpar..jaa kanske... hmm.. Hur går det..trixar ni med det där, får ni nån fason på det? Kram
  • Muminski
    Juniphé skrev 2009-11-13 20:26:26 följande:
    Japp så låter det Jo vi trixar med det. Vägning på eftervården av lillen imorgon igen, då han hade gått ner för mkt. Det blev en natt på avd 11 här i veckan och en herrans massa ersättning till det svultna lilla livet. Men nu mår han väldigt gott.Som mamma känner jag mig lite bortglömd efter han kom ut... jag har svinont vid varje toabesök pga bristningar och sprickor som syddes. Kallt vatten  hjälper inte direkt. Har lite ont i livmodern emellanåt och blöder en del. Men jag ska passa på att fråga imorgon om detta är normalt. Tappade nämligen närmare en liter blod under förlossningen, men jag slapp operation iaf.Nu ska jag gå och lägga mig i sängen, ta lite smärtstillande och förhoppningsvis vaknar lillen snart så jag får en chans att amma honom ordentligt. Han verkar så nöjd och belåten nu att han mest småsnuttar 10min och sen sover han igen.
    Åhh det är inte kul när det krånglar, men oftast tar det ett tag innan man kommer in i allt. Ja de blir lätt hungriga om de är "överburna" Det var ju samma för LP och även han fick extra käk när vi var på sjukhuset i början.

Men aj vad jobbigt att ha ont. Har du testat någon smärtlindrande salva, xolocain kanske underlättar? Vet inte om det är lämpligt att ha det men kan ju vara värt att fråga. Jag blödde väldigt mycket med LP, både vid förlossningen och efterråt. De gjorde ett snabbt vul för att kolla att allt stod rätt till, det kanske de kan göra med dig med?

Skönt att han är belåten iallafall. Det blir lättare ska du se vännen. KRAM.

Destro, men OJ vad livliga saker du håller på med. Ja om napprapaten blev arg på dig lär du ha försummat dig om jag gissar rätt? Du måste vara rädd om dig raring!

I dag har jag gjort något för första gången i mitt liv, kolla in i bloggen får ni se

Ha en härlig fredagskväll!
  • Muminski

Å Juni raring, vi glömmer inte bort dig här, vi vet hur det kan kännas när bebin kommit och man är lite tom, lite trött sliten och går som i ett vakuum. Iallafall är det något jag har upplevt och känt mig ganska liten eller hur jag ska uttrycka det.

Här, eller i inboxen kan du ventilera dina tankar och känslor om du vill för vi förstår och även om vi är väldigt förtjusta i lille Philip så är du vår vän i första hand.

• Muminski

äähhumm. jag pratar för alla såg jag..men tror att jag får medhåll av alla raringar.

• Muminski
    Miixs skrev 2009-11-13 23:35:17 följande:
    Juni, *kramar om* Förstår din känsla med att bli "bortglömd".Det mesta cirkulerar kring tösen o alla som hälsar på är riktade mot henne.. jag har hamnat i en skugga.. lr ja tills tösen vill ha mat o säger ifrån då försvinner skuggan som ligger över mig o alla ser mig igen  Antar att det försvinner om ett tag..Usch, måste få gnälla lite.. Gaaahaaa, är så trött på min sambo.. ända sen tösen kom så har han knappt lyft ett finger här hemma.. har har ändå varit hemma i 3 veckor.. jag städar, diskar, tvättar osv.. det han gör är laga mat.. men jag får oftast ta ut hans tallrik.. vi sa i aug att vi skulle fixa de sista i köket så vi kunde höja värdet på kåken.. det är november nu o INGET har hänt.. han flyttar sig från sängen till soffan.. Jag som måste få vila.. mina läkare har sagt åt mig att jag MÅSTE vila ett pass om dan då natten oftast inte blir så mycket.. spec inte sen hon blev sjuk.. När jag påpekar detta för sambon så säger han att ja de e ju bara o lägga sig.. nästan beodrar mig de och frågar varför jag inte gör.. förklarar lite snällt att ja men vem tar hand om huset då? Tänker inte bo i en svinstia.. Han får sova ALLA nätter.. då jag inte väcker honom.. tycker att det är onödigt då jag ammar.. Och har han mage o fråga om vi ska mysa osv.. o fattar inte att jag orkar inte.. Jag älskar min sambo men just nu känner jag mig väldigt ensam i detta förhållandet.. känns som om jag lika gärna kan bo själv..
    Usch vad jobbigt att ha det så. Många av oss kvinnor har en tendens att vara undvikande, vi orkar inte tjata eller så tycker vi att de borde förstå att vissa saker ska göras (och gärna på ett visst sätt). Det som ofta gör saken lättare är att man hittar en kommunikationskanal som fungerar, det är inte det lättaste.

Du behöver vila och det är viktigt att du gör det. Huset är sekundärt, faktiskt. Men jag vet att det är svårt, jag KUNDE inte få ro om det var stökigt eller om något behövde göras. Jag var stressad och kunde inte vila om jag försökte. I vissa fall var det faktiskt bättre att städa och vila den stund som blev över (om det blev någon över). När ryggen pajade fick jag överlämna allt till mannen och barnen. Det var nyttigt ur flera aspekter och mina behov att ha städat eller fixat på ett visst sätt fick faktiskt läggas åt sidan och det har varit nyttigt för mig. Det har dessutom varit nyttigt för både mannen och barnen att inse hur mycket det faktiskt är att göra, att toapappret ska bytas på rullehållaren, att disktrasor måste köpas från affären och att tvätten måste rulla på varje dag utan att få ett berg av tvätt över sig.

Om du vill ha en förändring till det bättre, få mer hjälp av honom måste du vara tydlig med vad du vill, han tänker nog inte i samma banor som dig och en pekpinne har jag: Låt han ta sin jäkla tallrik själv!! Sluta serva honom och lägg dig med gott samvete.

KRAM söta vän.
  • Muminski
    Xara skrev 2009-11-14 18:20:41 följande:
    Miixs och Jun: Vare sig relations- eller kroppssmärtor är heller mig främmande , så ni är verkligen inte ensamma "där ute" . Har inga andra råd än att från och med nu kommer allt gå i perioder. I samma stund som ni skriver här inne till exempel att "Jo, nu funkar ÄNTLIGEN sovandet!", så kommer unge/partner in i en ny period och så funkar ingenting igen. Och sedan samma sak med mat, känslor och allting annat. Bara så ni vet... ! Och tvärtom förstås: förhoppningvis (!) har ni redan nya problem ! Haha... !
    HAHA.. Just så är det ju!!
  • Muminski
    Juniphé skrev 2009-11-14 19:42:55 följande:
    Ja idag kände jag mig lite "baby-blues:ig". Jag hade en klump i magen och kände mig allmänt less - trots att allt funkar bra för stunden. Blir så rädd när dom känslorna kommer - jag vill inte hamna i ngn jävla depression Jag älskar ju min son.Men nu ikväll känns det lite bättre och jag antar att det som fattas mig är ordentligt med sömn. Ska bättra mig på att sova när han sover.Miixs, fy vad jobbigt det måste vara att inte få ngt stöd. Jag kan lugnt säga att jag hade inte klarat mig utan min man. Vet ju att det inte hjälper dig i din situation att höra att andra har det så bra... men han gör verkligen allt! Han vet att jag har ont och han stiger upp på natten och hämtar Philip från spjälsängen när han ska matas, sen byter han blöja på natten om det behövs, han fixar mat, städning, disk, tvätt... ja allt! Jag är så imponerad av honom. Det som är ännu mer otroligt är att han hjälpte mig med amningen i början, genom att föra in bröstvårtan på rätt sätt i lillens mun - medan jag hade allt sjå i världen att hålla i lillen. Bara en sån sak. Tapperhetsmedalj förtjänar han... Bla bla bla... Skryter skryt skryt skryt. Som sagt det hjälper inte dig, men världen bör veta att det finns fantastiska män också Lillens vikt hade iaf gått upp bra idag så nu är oron över
    Juni, den där bluesen kommer och går och framförallt i början. Bli inte rädd för dem, känner du dig ledsen så gråt en stund. Det är inte farligt och det går över. Det  betyder inte att du inte älskar din son eller inte är lycklig. Det är omställningen och som Tina skrev: HORMONER!! Skönt att den lille gått upp bra i vikt

Skönt att Lars är så engagerad. Sån var Mannen med. Fortfarande är det han som går upp med LP alla tidiga mornar, men jag tar honom om det behövs på natten eller sen kväll. Ett bra arrangemang.

Förresten, hur tog Lars förlossningen? Var han rädd för smärtan kunde han hantera det? Minns att du var lite oroad för hur det skulle bli.
  • Muminski
    Juniphé skrev 2009-11-14 23:18:11 följande:
    Lars var toppen på förlossningen. Doktorn berömde oss efteråt för att allt gått så smidigt. Lars sa då att han inte tyckte att han bidragit med ngt och kände sig rätt hjälplös. Jag sa då: "Smärtan var outhärdlig de få gånger Lars inte var nära"Doktorn tyckte att det var en väldigt fin komplimang åt Lars... och ja det var det. Han lät mig sköta mitt och han lät mig klänga på honom, slita i hans armar och han fanns där som en trygghet. Precis vad jag behövde.
    Nåååååååååååååååååå vad göllit!!!!!!!!

Åhh det är alltid lika faschinerande att höra/läsa om förlossningar. Det är ju så magiskt på nåt vis!!

Svar på tråden HuKKS FLUKKSarnas höst/vinter-lya