Trött - hur ska jag bli piggare?
Jag är så fruktansvärt trött hela tiden (gravid i v.7 ). Hur ska jag göra för att bli piggare? Klarar nästan inte att jobba. Käkar järntabletter och frukt och grönt men det spelar ingen roll. HJÄLP!
Jag är så fruktansvärt trött hela tiden (gravid i v.7 ). Hur ska jag göra för att bli piggare? Klarar nästan inte att jobba. Käkar järntabletter och frukt och grönt men det spelar ingen roll. HJÄLP!
Mitt tips är att VILA.. vila vila vila.. så mycket du kan..
Prata med din bm annars..hon kanske har några tips..
Jag ska själv prata med min.. går in i vecka 28 i morgon och är helt galet trött.. heeela tiden.. känns som att nåt måste vara galet=)
Det släpper!! Lovar! Min trötthet satt i till vecka 12 med första och släppte vecka 15 med andra..
Sen återkommer det i slutet men då är man ju oftast hemma ifrån jobb så då får man *slöa* =)
Hur är dina järmvärden? De kan ju påverka trötthet. Kolla upp det hos BM om det inte redan är gjort. Drick blutsaft om de är dåliga. Hellre det än niferex eller andra piller BM rekomenderar. Det är så mycket järn i dem, att det blir ett stot överskott vilket lätt kan leda till förstoppning eller stenhård mage. (För mycket järn kan även leda till proppar i livmodern).
Kan man bli sjukskriven för att få gå hem och sova? Vet att det låter helt konstigt men jag är ju så trött att jag inte orkar sitta här en hel dag!
Vila på lunchen om du har möjlighet. Annars är det bästa att lägga sig senast kl 20 på kvällen för då mår man i alla fall lite bättre dagen efter. Det är bara att stå ut, det blir bättre.
Vet precis hur du känner dig. Jag va hemma från jobbet i flera dagar när det va som värst. Jag blev helt snurrig av att stå upp och orkade knappt hasa mig ur sängen. Som tur va så vart det bättre efter några dagar bara. Är fortfarande supertrött men nu kan jag jobba i alla fall.
TS, jag vet hur du har det. Var oxå så där vidrigt trött. Det blev ju inte bättre av att jag började kl 7 och gick upp vid 5.30.. Men det går över! Jag lovar!
Är piggare idag, gick och la mig vid 20.30 igår. Sonen kom och väckte mig vid 5 men det är OK i alla fall idag. Hoppas att jag fortsätter vara lite piggare nu.
Hej
Måste bara säga att blutsaft gjorde mig mycket piggare!
Inez Marie skrev 2009-11-13 17:38:51 följande: