• Svar på tråden Ensamstående Värmlands-mammor del 3!
  • Mynta

Jag har hittat hit!

Vintersjäl Vilhelm ÄR ett busfrö! Helt klart! Kom hem från dagis för en halvtimme sedan, och har redan plockat bort honom från toastolen tre gånger... Han slänger i ALLT. Kan inte ha dörren stängd heller då katterna har sina lådor där inne.

Annars är allt fint här! Dagis, jobb, matlagning, stress, underhållning och så vidare... Imorgon åker Vilhelm till P, där han ska vara tills på måndag. Själv jobbar jag i helgen. Hur är allt med er? Skönt att det löste sig smidigt med H, får hoppas bara att det fungerar i praktiken också.

• Baileys03

Kan ju bara hålla med Mynta, skönt att det gick bra & det är bara att hålla tummarna att umgånget fungerar smidigt för Viggos del.......

Såg att ni i förra tråden diskuterade vakna ungar {#lang_emotions_baby} Amanda somnar vid ok tid, men jag kan inte lägga henne i sängen förrän minst en timme efter hon somnat på mig i soffan... De senaste 2½veckorna är det enda sättet att få henne att sova, somna i min famn & ligga där minst en timme innan jag kan flytta på henne... Lägger jag henne för tidigt vaknar hon & blir helt hysterisk.... Men det är väl någon period antar jag, så det kommer ju gå över som tur är.....

Har förresten gett upp det här med gröt efter att ha försökt i 3 månader & prövade välling för 2 kvällar sen & redan igår drack hon minst 1 dl välling, ½ portion redan 2a kvällen, välling is da shit {#lang_emotions_sunny} Hon har ju inte ens lyckats äta en hel smakportion gröt under de 3 månaderna jag prövat.....

• Vintersjäl

Mynta : Haha, ja, ett busfrö tycks han sannerligen vara! Viggo har äntligen lärt sig låta bli toastolen, nu klättrar han upp på diskbänken istället... Han öppnar besticklådan och smiter iväg med besticken, igår hade han lagt en gaffel så lägligt i soffan, behöver jag säga att det gjorde ont att sätta sig ner? Haha

Hoppas du får en okej helg! Jobbar du mycket i helgen?
    Hur går det med mattestudierna? Jag har full sjå med mina, A-kursen känns som en G-kurs i mitt tycke

Här är det lugnt Tror dock Viggo åkt på magsjuka IGEN... Han spydde natten till torsdag förra veckan, ett antal gånger... Så vi var hemma torsdag och fredag... Idag blev vi hemma igen, det är blöjbyten många gånger i timmen och jag mår illa... Peppar, peppar!

Baileys : Ja, tjoho för välling!

Skönt att Amanda somnar okej tid, men man blir ju lite "bunden" när småttingarna vill sova på en Viggo vaggades till sömns i min famn tills han var 9 månader lite drygt, då hade ryggen tagit en hel del stryk så jag började lägga honom i hans säng, sätta mig bredvid sängen och ha på musik. Det fungerade bra turligt nog, så den nattningsrutinen håller i sig än

Jag undrar lite om när man ska byta säng... Viggo fyller 2 år i februari och har fortfarande spjälsäng och, det fungerar bra än så länge, han är inte på väg att klättra ur den eller något sånt. Ska man låta sådant bestämma när det är dags att byta till en barnsäng måntro?
    Har börjat fundera om en större säng vore mer lämpligt, då kan han gå in till mig själv på nätterna Samtidigt gissar jag på att nattningarna skulle ta liiiite längre tid på kvällarna

• tretrallandejäntor

Skönt att det ordnade sig Vintersjäl nu är det bara och vänta och se om han verkligen är så intresserad av att träffa sin son...... Vi får hoppas det för viggos skull.

Välling är verkligen toppen. Min dotter äter det fortfarande på morgonen innan vi ska till dagis, ger henne flaskan och sätter henne framför tvn så kan jag gå och göra iordning mig. Det hade inte funkat med gröt

Alicia låg i spjälsäng till hon var tre. hade henne inne i mitt sovrum. Tyckte det var så smidigt för jag behövde knappt vakna för hon klättrade ur sängen och kom till mig. Lite innan hon fyllde tre var hennes rum färdigt och jag pratade med henne om att hon kunde flytta in till sig när hon fyllde tre. På hennes födelsedag talade hon om att hon skulle sova i sin nya säng och sedan dess har hon gjort det och det fungerar jätte bra.

• Trikarn

Suck, listan har blivit längre, C allergilista alltså

jag kräks på detta snart alltså, o dagis gillar väl inte läget helt och hållert och köket vill helst inte ha med honom att göra, och med nya listan..så blir det väl ramaskri

lekförslag för barnkalas?? dottern fyller 4, och ska ha sitt första barnkalas, och är sååå spänd

fiskdamm är given såklart

• Baileys03

Vad trist med fler allergier, men vad fasiken de på förskolan eller personalen i köket får väl anpassa sig helt enkelt, det är faktiskt deras jobb..... Har du inte C på en allergiförskola?

• Trikarn
    Baileys03 skrev 2009-11-16 10:25:07 följande:
    Vad trist med fler allergier, men vad fasiken de på förskolan eller personalen i köket får väl anpassa sig helt enkelt, det är faktiskt deras jobb..... Har du inte C på en allergiförskola?
    nej det har jag inte, närmaste ligger på andra sidan stan, och jag ville ha en som fokuserar på hans språkstöring och motoriska svårigheter istället

O Iom att han ej är luftburet allergisk mot mat, så har/hade jag förhoppningar om att det ska funka
  • karrohogberg

Vill bara säga hej.

Jag och min sambo har bestämt oss för att flytta isär. Vi har en son på 2år och en på väg, kommer i April.
    Jag har inte jobb eller någon annan inkomst, ska söka till högskola i Januari.
    Just nu bor vi i Säffle men jag vill flytta till Arvika då jag är i från Koppom.
    Nån som kan hjälpa mig med hur jag ska gå till väga med dagis och bidrag m.m. Har sonen på dagis i Nysäter just nu, men hur snabbt kan jag få dagis i Arvika, kommer jag in på skolan så måste jag ju ha honom på dagis. Pappan jobbar heltid, så det bli nog jag som kommer ha honom mest och pappan får ha honom på helger.

• Trikarn
    karrohogberg skrev 2009-11-16 11:58:03 följande:
    Vill bara säga hej.Jag och min sambo har bestämt oss för att flytta isär. Vi har en son på 2år och en på väg, kommer i April.Jag har inte jobb eller någon annan inkomst, ska söka till högskola i Januari.Just nu bor vi i Säffle men jag vill flytta till Arvika då jag är i från Koppom.Nån som kan hjälpa mig med hur jag ska gå till väga med dagis och bidrag m.m. Har sonen på dagis i Nysäter just nu, men hur snabbt kan jag få dagis i Arvika, kommer jag in på skolan så måste jag ju ha honom på dagis. Pappan jobbar heltid, så det bli nog jag som kommer ha honom mest och pappan får ha honom på helger.
    hej!

du kan rinnga o prata med arvika kommun, och prata med dem ang dagis och dagiskö

du kommer att få uderhållsbidrag, samt du ka söka bostadsbidrag

Fast, om du ska plugga, så vore det bästa om pappa kanske kan ha honom under veckorna och du helgera, så att du får studiero??

har själv försökt plugga med 2 småbarn, men fick lägga ner det för att inte bränna ut mig.. Ska försöka plugga havlfart till våren...

Se hur ska du göra när bebis nr 2 kommer?? göra studieuppehåll mitt i terminen??

Mycket att tänka på såhär i början, vilket kan vara väldigt jobbigt...

Arvika, du har bil, körkort?? och är beredd att pendla sen när du slutat plugga och ska söka jobb?

Förlåt mitt negativa inlägg, har själv en pissig dag, och det brukar spegla sig i det mesta...
  • karrohogberg
    Trikarn skrev 2009-11-16 12:15:24 följande:
    hej!du kan rinnga o prata med arvika kommun, och prata med dem ang dagis och dagisködu kommer att få uderhållsbidrag, samt du ka söka bostadsbidragFast, om du ska plugga, så vore det bästa om pappa kanske kan ha honom under veckorna och du helgera, så att du får studiero??har själv försökt plugga med 2 småbarn, men fick lägga ner det för att inte bränna ut mig.. Ska försöka plugga havlfart till våren...Se hur ska du göra när bebis nr 2 kommer?? göra studieuppehåll mitt i terminen??Mycket att tänka på såhär i början, vilket kan vara väldigt jobbigt...Arvika, du har bil, körkort?? och är beredd att pendla sen när du slutat plugga och ska söka jobb? Förlåt mitt negativa inlägg, har själv en pissig dag, och det brukar spegla sig i det mesta...
    Okej.

Jag har pluggat nu i ett år och läst upp betygen och det har faktiskt gått bra.. Läser på distans så får ju passa på att läsa när sonen är på dagis.

Jag har tänkt att försöka läsa klart den första terminen, och ta mammaledigt från sommarlovet och börja hösten där på igen. För då hinner man skola in och allt som ska göras. Det var liksom inte riktigt planerat att det skulle bli en två just nu.

Körkort har jag, och till att börja med så får jag har kvar bilen som jag anävnder som står skriven på min sambo.

Jag ska plugga till fritids pedagog så förhoppnings vis så finns det något jobb i närheten.

Vist min sambo skulle kunna ha honom på veckorna, men han börjar 7 och ibland tidigare och är hemma vid 5 och ibland kanske ännu senare. Och så vill jag inte att min son ska behöva ha det.

Just nu när jag läst så har han gått 9-15 och det har varit jätte bra.
Svar på tråden Ensamstående Värmlands-mammor del 3!