karrohogberg skrev 2009-11-16 11:58:03 följande:
Vill bara säga hej.Jag och min sambo har bestämt oss för att flytta isär. Vi har en son på 2år och en på väg, kommer i April.Jag har inte jobb eller någon annan inkomst, ska söka till högskola i Januari.Just nu bor vi i Säffle men jag vill flytta till Arvika då jag är i från Koppom.Nån som kan hjälpa mig med hur jag ska gå till väga med dagis och bidrag m.m. Har sonen på dagis i Nysäter just nu, men hur snabbt kan jag få dagis i Arvika, kommer jag in på skolan så måste jag ju ha honom på dagis. Pappan jobbar heltid, så det bli nog jag som kommer ha honom mest och pappan får ha honom på helger.
hej!
du kan rinnga o prata med arvika kommun, och prata med dem ang dagis och dagiskö
du kommer att få uderhållsbidrag, samt du ka söka bostadsbidrag
Fast, om du ska plugga, så vore det bästa om pappa kanske kan ha honom under veckorna och du helgera, så att du får studiero??
har själv försökt plugga med 2 småbarn, men fick lägga ner det för att inte bränna ut mig.. Ska försöka plugga havlfart till våren...
Se hur ska du göra när bebis nr 2 kommer?? göra studieuppehåll mitt i terminen??
Mycket att tänka på såhär i början, vilket kan vara väldigt jobbigt...
Arvika, du har bil, körkort?? och är beredd att pendla sen när du slutat plugga och ska söka jobb?
Förlåt mitt negativa inlägg, har själv en pissig dag, och det brukar spegla sig i det mesta...