kallsvettas yrsel och svimmningsattack..
Hjälp!!
Jag är gravid i 16 veckan, och har mått ganska bra, förutom extrem trötthet och illamående.
Det började för ca: 2 veckor sedan då jag stressade till jobbet, med dålig frukost i mig, när jag kom in i värmen fick jag en sådan attack, kallsvettig, yr, illamående och svimmningskänsla, den släppte inte så jag fick skjuts hem och sov i flera timmar.
Jag tänkte då att det var för att jag stressat och ätit dåligt, och att jag kan kontrollera detta.
Men igår på jobbet fick jag en till attack, kom helt plötsligt från ingenstan, mådde toppen några sekunder innan, jag känner hur blicken blir suddig, jag blir kallsvettig och illamående och alldelse varm och yr..(jag sitter helt still)
Nu hände detta 20 min efter lunch, jag hade ätit bra druckigt vatten samt tagit en promenad på lunchen.. Så inget av detta "skulle ju hända" om man läser hur man ska undvika att bli yr och svimma under graviditeten??
Nu är jag ju jätte rädd att detta kan hända var som helst, när jag är själv på stan...? jag trodde jag kunde kontrollera detta med mat och dryck!
Hjälp mig, är det normalt vid graviditet, har ngn haft liknande? Vad gör man åt detta och vad kan det bero på?