• mama90j

kallsvettas yrsel och svimmningsattack..

Hej! Går in i v. 17 imorgon. Jag känner igen det du beskriver. Har svimmat två gånger på grund av plötsliga yrselattacker. Både när jag står/går eller sitter still. Har också försökt kontrollera det med att äta och dricka men det hjälper inte alltid.
    Är också rädd att det ska hända när jag är ute ensam eller liknande. Dom gånger jag svimmat gick till så här:

1. En morgon när jag skulle gå upp för att gå till badrummet. Väl där så kände jag mig yr och försökte då skynda mig att bli klar för att sen gå till sovrummet och lägga mig. Men jag svimmade precis när jag kommit in i sovrummet.

2. Jag och sambon skulle till ett köpcentrum och handla. Jag var törstig när vi kom in och kände inga som helst tecken på yrsel. Vi gick och köpte en sak i en affär och gick sen till en kiosk för att köpa dryck åt mig. Men precis när sambon betalat för drycken kom yrseln. Det gick blicksnabbt, jag minns att jag lutade mig mot honom innan det blev svart. Den gången slutade det med ambulans till sjukhus. Där fick jag veta att det kan vara graviditetsrelaterat.

3. Jag fick yrsel, blev kallsvettig hos frisören när jag satt i stolen.

Så nog kan det vara bebis som busar lite eller så.
    Men kontakta din BM.

Svar på tråden kallsvettas yrsel och svimmningsattack..