MilleMille skrev 2009-11-12 16:43:54 följande:
Vi bor i Västerås. Min pojkvän har varit på väldigt många intervjuer och har fått komma in och provjobbat och varje gång har han blivit ratad och dom har sagt att det finns någon bättre till det istället för han osv. Varje gång har han fått stora förhoppningar att denna gång får han jobb, men nej då. Då dyker någon annan upp som är bättre osv. Blir tokig, är 17 år och visste att det skulle bli tufft, men att få jobb.. Han är ju i alla fall en av få som verkligen vill ha ett jobb och som går på soc. Han ligger inte på lat sidan framför tvn direkt. Men ändå duger det inte :( Har alltid haft svårt för soc, för vill klara mig själv och så. Men nu måste vi leva på soc tills killen har jobb. Jag går ju i skolan och ska plugga klart. Men har ett tag kvar. Jag kommer sommarjobba och skaffa extra knäck men jag får inte förrän jag är 18 (ska söka inom omvårdnad då jag går det programmet)
Det låter onekligen kämpigt! Telemarketing är mitt bästa tips. HAr han aldrig fått någon förklaring till varför han inte får jobben? Vad har han för utbildning?