Inlägg från: Zafiren |Visa alla inlägg
  • Zafiren

JULGODIS!

EKJ76 skrev 2009-11-26 20:04:30 följande:
    Det klart, det är nog lättare. Fast jag hävdar att typ hjärtformade isbitsformar vore snyggare. Så det så!
    Ett tips annars: Icas egna ischokladformar är större en vanliga ischokladformar och dessutom är dom hjärtformade
  • Zafiren
    Zafiren skrev 2009-11-27 19:12:16 följande:
    Ett tips annars: Icas egna ischokladformar är större en vanliga ischokladformar och dessutom är dom hjärtformade
    Och nästa gång ska jag läsa tråden lite noggrannare. Du fick ju samma tips tidigare
  • Zafiren
    miababia skrev 2009-12-17 17:40:08 följande:
    I det här receptet, går det med blockchoklad el ska det vara annan choklad?WienernougatIngredienser 250g mjuk nougat125g mörk choklad100 g flagad mandelTillagning Klä en form, ca 20x20 cm, med bakplåtspapper. Rosta mandeln.Smält choklad & nougat i vattenbad. Rör ner mandeln, häll upp i formen. Låt stelna lite, skär i bitar. Låt stå kallt några timmar att stelna.
    Jag brukar använda mörk blockchoklad. Det funkar alldeles utmärkt
  • Zafiren
    Snuttjulla skrev 2009-12-18 20:08:38 följande:
    gjorde ju wienernougat igår, men den blev inte alls lika god som jag trodde den skulle bli, den köpta är ju mycket godare...
    Oj, smaken är väl olika. Själv tycker jag att den hemgjorda är jättegod. Mkt godare än den köpta. i denn köpta finns det ju dessutom ingen mörk choklad i.
  • Zafiren
    Lilaa skrev 2009-12-20 22:24:44 följande:
    Vart kan man se alla Leilas recept på julgodis?
    recept.nu
Svar på tråden JULGODIS!