• march

JULGODIS!

Vad glad jag är som hittade denna tråden

• march
    emelieB skrev 2009-11-27 16:08:00 följande:
    blev fyra sorters julgodis idag maraboufudge, "marknadsnougat", rocky road i formar och jordnötstoppar! ska ge mig på några mer sorter senare.. hur länge ska den franska nougaten koka? har ingen termometer.. går det ändå? eller kanske bör skaffa en imöra?
    Hur blev maraboufudgen?? Ska nog ge mig på den, så snart jag mår bra.
  • march

Kan någon svar på hur länge maraboufudgen och lingonkolan håller, hur förvarar ni de??

• march

Nu har jag gjort mozartkulor Tänkte frysa in de, det borde väl gå??

Till helgen blir det chokladknäck, bounty, lingon kola, maraboufudge. Hoppas att jag hinner och även baka lusse bullar och pepparkakor.

• march
    sevgilim skrev 2009-12-02 18:15:33 följande:
    Kan man frysa mozartkulorna!?
    Jag vet inte men tror att det borde funka. Det är ju bara marsipan, choklad och nougat, de kan man ju frysa in separat så det borde ju gå att frysa de tillsammans

Ja det visar väl sig när det är dags att äta de..
  • march
    EKJ76 skrev 2009-12-03 17:06:15 följande:
    Varför frysa Mozartkulor? Choklad, nougat och mandelmassa håller sig alldeles utmärkt fram till jul.
    Jag visste inte det så jag frös in de. Tog ut ett par stycken idag och de såg lika fina ut och var lika goda idag som när jag frös in de
  • march

Jag smakade på maraboufudgen idag, tyckte tyvärr att den var alldeles för söt. Är det fler som upplevt det?

• march
    Sigrid skrev 2009-12-06 15:17:44 följande:
    Jag gjorde den igår och smakade idag. Jag tyckte också att den var väldigt söt. Tur att jag skar väldigt små bitar av den. Dessutom hade jag önskat mer chokladsmak, vet inte om man kanske kan ha i mer choklad, men då blir det kanske ännu sötare.
    Nästa gång ska jag ha i mörkchoklad istället för mjölkchoklad tror den blir bättre då.
Svar på tråden JULGODIS!