Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

JULGODIS!

Åhhhh jag är så nöjd! Även jag har beställt knäcktratten från Dekorera Mera och Sophia som ägarn hette var så trevlig. Jag tror den kommer bli superbra som jag är familjen (läs släktens) kock och bagare pga min dotters hyperallergiska tillstånd.
    Återkommer med recention av hennes tratt så kan vi sedan jämnföra dom med den andra som fanns... jag är helt övertygad att jag kommer bli nöjd som det är en Wilton... (ja jag är lite märkesgalen men då vet man vad man får och att det håller)

• Cs mamma
    Abrakadabra skrev 2009-12-07 15:23:02 följande:
    Jag är också sugen på en knäcktratt! Att skeda upp knäcken i formarna är ju det meckigaste och tråkigaste av hela koket. Jag undrar dock hur plasten klarar den heta knäcksmeten? Med tanke på att många plaster kan ge ifrån sig giftiga ämnen om de hettas upp i mikro t.ex. så känns det inte så lattjo att hälla kokande knäcksmet i plast utan att veta att den är "säker". Någon som vet?
    Det är just därför jag köpte Wilton då det är ett erkänt märke som i den engelskspråkiga världen är lika välkänt som Tupperware så jag litar lika mycket på dom två.

Även jag har tidigare kört med såskanna eller annan form av tillbringare men det jag ogillade var ändå att man måste få stopp på flödet och det blir juh oftast ta till en sked och då börjar juh kladdet bums iaf...
  • Cs mamma
    Wallmo skrev 2009-12-11 14:43:36 följande:
    Nepp men i närheten av Göteborg.
    Kan säga att jag varit överallt i Gbg men icke så jag beställde och även om jag inte tyckte det var så billigt så var det värt det! Den kommer jag ha i många år och det underlättar skrämmande mycket.
  • Cs mamma

två satser microknäck med knäcktratten och helsanerat köket på under 1timme

Svar på tråden JULGODIS!