Inlägg från: carro 81 |Visa alla inlägg
  • carro 81

JULGODIS!

Åh vilka goda recept, den här tråden måste jag följa! Vissa godissorter har jag samma från år till år och sedan några nyheter så förhoppningsvis hittar jag några här.
    Hur länge står sig godiset egentligen? Jag skulle gärna börja i god tid men är rädd att det hinner bli dåligt till julafton.

• carro 81

Tänkte höra här om det är någon som har recept på något godis liknande Ferrero Rocher?

• carro 81
    omammao skrev 2009-12-14 21:48:37 följande:
    Hittills har jag gjort:MariannetryffelPolkabräckSnöbollarRocky road fudgeknäckwienernougatkokoschokladnöt- och russinbräcksnickersDom flesta recept finns säkert i tråden, men om nån vill ha recept på något så har jag...
    Jag tar gärna receptet på Rocky Road Fudge om det går bra? Jag har haft det men det verkar ha försvunnit i flytten och jag tycker den är godare än Leilas Rocky Road.
  • carro 81
    omammao skrev 2009-12-14 22:13:53 följande:
    Rocky Road fudge200 g mörk choklad200 g ljus choklad25 g smör1 burk kondenserad mjölk2 tsk vaniljsocker2-3 dl minimarshmallows2,5 dl salta jordnötterSmält choklad, smör och kondenserad mjölk över vattenbad, rör tills det blir en smet, låt svalna något.Rör i vaniljsocker, marsmallows och jordnötter, rör inte för mycket då smälter marsmallowsen.Bred ut på bakplåtspapper. Låt stelna i kylskåp och skär i rutor.Förvara svalt.Går att frysa.
    Tusen tack! Ska nog göra det imorgon redan.
Svar på tråden JULGODIS!