Inlägg från: lindaiv |Visa alla inlägg
  • lindaiv

JULGODIS!

Hejsan alla vilka bra recept och ideer ni har ...... Har tyvärr bar ahunnit läsa lite av trådstarten men ska läsa eftersom har en fråga nu till LeWe.... hoppas jag kommer ihåg rätt nick nu, men du skrev inlägg nr 6 kan man hälla Limetryfflarna i småaliminum formar ist för att bre ut på plåt el dyl?

• lindaiv

Snuttjulla..... tack för snabbt svar& fler tips.

Det jag egentligen ville veta var om man kan ha dom i småformarna, sådana man har till ex Ischocklad ?

För hennes beskrivning av recptet är på lite större form.......

• lindaiv

Hej har en fråga ( kanske har det redan tagitsupp menjag frågar iaf)? om man inte har termometer för ex knäck... det står i många recept att man då kokar ca 15-20 minuter.... är det generellt för all knäck? jag hade tänkt koka hallonkola/knäck fr allersjultidnig, den verkar enkel. men hur länge ska det koka??

tackar

• lindaiv

tezzy.... jo det vet jag om kulprovet. Men generellt när ska man prova? efter vilken tid+

• lindaiv

Tack TezzyB... & missice.... vi får hålla tummarna då, men det går säckert bra!

• lindaiv

Gjorde vanliga Brända mandlar idag...... kanske inte går in som "godis"

Men suuuuuper gott. Jag gjorde en variant som jag bara spetsade till lite med en aning salt & kanel..... Måste nog göra ny sats för dom hinner nog ta slut innat jul

Hallonkola ska jag göra imorgon....

Svar på tråden JULGODIS!