Inlägg från: joojoo |Visa alla inlägg
  • joojoo

JULGODIS!

tindistar skrev 2009-11-13 13:36:27 följande:
    Polkabräck 300 g vit choklad 2 msk kokos skal av 1/2 citron 1 dl polkagrisar Smält chokladen. Krossa polkagrisarna. Blanda ner kokos,polkagrisar och rivet citronskal i chokladen. Bred ut på bakplåtspapper. När smeten stelnat skär eller bryt i lagom stora bitar. Skickade lite för snabbt innan.
    Gjorde detta receptet idag. God smak, förutom att jag inte är så förtjust i kokos. Funderar på vad man skulle kunna ta istället. Kom bara på krossade havregryn. Någon som har något annat förslag?
  • joojoo
    Carolina1979 skrev 2010-12-11 14:32:45 följande:
    Ingen som har några tips?
    Jag tänkte göra små burkar med något gott i att ge som julklapp till barnens fröknar på dagis - har ni något tips på vad som troligen skulle bli uppskattat och som passar bra i en liten glasburk? (Det är 4 fröknar)
    Ett år gjorde sonen fina chokladbitar med mörk, ljus och vit choklad. Dock krävs det små formar i silikon. Kan ju göra snyggt i ischokladformar med en nöt eller russin överst.

Pinötter är också gott. Hackade jordnötter blandas ner i smält nougat. Läggs i ischokladformar och en halv nöt som dekoration.

Brända mandlar skulle också funka bra i en burk tycker jag.
  • joojoo

Johanna Westmans chokladdoppade lakritskolor är på gång i kylen. Jordnötspraliner fixade. Barnen har gjort marsipanfigurer.

Tror jag ska fortsätta med 1 eller 2 sorters fudge senare och kanske polkagrisbräck.

Svar på tråden JULGODIS!