Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

JULGODIS!

vackrastarflow skrev 2010-12-18 17:49:48 följande:
    Har precis stått framför spisen i x antal timmar och resultatet blev supergod knäck, något för mjuk chokladfudge med flingsalt, bättre chokladfudge med lakrits och väldigt för mjuk och tråkig chokladkola (den hette förvisso mjuk chokladkola i receptet men trodde nog ändå att den skulle vara lite segare). Inte vidare nöjd dvs.

Ska om några dagar, lite närmare julafton, göra chokladdoppade salta pinnar. Det är nåt av det godaste som finns, och behöver inte bara åtnjutas på julen
    Är chokladdoppade salta pinnar precis som det låter? Salta pinnar som man doppar i choklad?
  • Lindreas
    vackrastarflow skrev 2010-12-18 22:14:42 följande:
    haha japp Jag brukar bryta dem i mindre bitar, smälta chokladen och sen lägga i de salta pinnarna där och blanda ihop. Sen lägger jag dem i muffinsformar. Det salta är jättegott med det söta och "brödet" gör sig väldigt väl med choklad.

I USA (säkerligen på andra ställen också= kan man köpa chokladdoppade pretzels, som är i princip samma sak, bara annan form på pinnarna
    Kan tänka mig att det är gott! Just det salta med chokladen...

I kväll har vi gjort Bountybollar, glöggbollar med pepparkakor och Mozartkulor. Himmelskt gott! I morgon tänkte jag göra minttryffel, får se hur det blir.
Svar på tråden JULGODIS!