Inlägg från: Snuttjulla |Visa alla inlägg
  • Snuttjulla

JULGODIS!

Zeraphia skrev 2009-11-26 20:16:21 följande:
    Japp, jag hittade det på Ica Maxi förra året och köpte ett gäng paket som jag ska ha i år
    de finns i år med, på vanliga ica hos mig (har inget maxi) kostar 10.90 här, för 30 st...
  • Snuttjulla
    cid skrev 2009-11-26 19:41:18 följande:
    Gud så mycket goda recept ni fyller på med!Snuttjulla: Ler fortfarande varje gång jag ser ditt nick
    haha, var det du som tänkte på din mormor, eller nåt åt det hållet? Kul att man kan göra nån lite småglad bara över att finnas...
  • Snuttjulla

Är det nån som vet hur länge bananfugden ska koka? när jag skrivit av receptet har jag inte skrivit nån koktid, tror inte det stod, och den blev ganska mjuk...

• Snuttjulla
    gittan90 skrev 2009-11-27 22:17:17 följande:
    Nu har jag gjort chili och saffrantryfflar, bananfudge och mariannetryfflar. Mums! Tack tack
    hur länge kokade du bananfugden? hittade ingen koktid när jag gjorde den, och den blev alldeles mjuk och inte fugde-ig, men god förstås...
  • Snuttjulla
    MissOsbourne skrev 2009-12-01 15:00:58 följande:
    Den här tråden åker ju in i favoriterna direkt! Passar på att fråga direkt om det är någon som har recept på julgodis som faktiskt funkar att frysa??? Skulle vilja börja NU..=)
    det mesta julgodis håller väl sig om du gör det nu? om du förvarar det rätt och såklart, inte äter upp det...
  • Snuttjulla

Också gjort knäck, igårkväll, oj, vad bra det blev. hade en knäcktratt, och ja, det måste vara det smidigaste jag varit med om... Var lite skeptisk till en början, om man skulle köpa en, men, jag ser redan framför mig hur det kommer bli julens vikigaste köksredskap. Idag ska vi göra ischoklad. (tratten får jobba då med... )
    En fråga, tror ni det går att göra lingonkolan med rårörda lingon?

• Snuttjulla
    MissOsbourne skrev 2009-12-02 10:26:18 följande:
    Ja risken finns ju att det blir uppätet!..=) Jag tycker bara inte att det låter logiskt att godis fulla med grädde och smör skulle hålla sig fram till jul även om det förvaras i kylen men jag har nog fel då...=)
    jag kan också tycka att det är lite konsigt, rent logiskt borde det ju inte funka, men det har väl med upphettning och sånt att göra. Man kan ju köpa knäck och ischoklad i butikerna, och det står ju tom i rumstemp. Men jag har mitt i kylen...
  • Snuttjulla

det enda jobbiga med tratten var att när man hade nöttena i, så var det viktigt att det inte var lite större bitar i, för de täppte liksom till hålet och man blev tvungen att lirka ut den. (men nu har jag ju lärt mig detta... )

• Snuttjulla

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-02 12:36:17 följande:

Så praktiskt, en sån vill jag ha. Så typiskt att den var slut i lager nu! Vet du om det finns nån annanstans att köpa en sån?
    jajamensan, det finns hos dekoreramera.se. Där köpte jag min, för kakburken har ju slut på sina. dekorera mera är lite dyrare, men finns ju som fysisk butik, så jag åkte och köpte min igår... men den finns på fler ställen med, tror det var på tårtdecor som jag såg nån,(beroende på vart du bor) du kan ju prova googla... knäcktratt, eller chokladtratt... Jag rekomenderar den verkligen...
Svar på tråden JULGODIS!