Trojan Rudeboy skrev 2009-11-13 10:14:10 följande:
Åhlala! kommer in och kidnappar den här tråden om TS inte misstycker? =)Tänker själv söka till civilekonomprogrammet på LIU till HT-10. Det jag gör nu är att jag tagit tjänstledigt från mitt ord. arbete för att läsa upp Ma B & C på Komvux (+ att jag läser Affärsjuridik, Organisation&Ledarskap, Marknadsföring, Småföretagande A m.m) och mastematik är väl inte mitt favoritämne. Så min fråga är: är jag korkad som vill läsa till civilekonom om jag inte är nån stjärna på matte? Kommer se till att jag får godkänt i både B & C, men ändå? Finns det nån inriktning som inte kräver att man är nåt mattegeni? Tänker söka på högskoleprovet där jag senast fick 1,6.../Trojan
För mig var matten på FEK A och B samt NEK inga problem men så har jag lätt för matte och läst upp till C-nivån och delar av D tidigare.
Läser man med inriktning mot marknadsföring och organsiation blir det inte speciellt mycket matte förutom grundkurserna. Inriktningar mot finansiering, statistik och delar av nationalekonomi på hög nivå kräver dock rätt mycket matte. Några av mina kursare hade det jobbigt med matten men det var inte omöjligt.
/Kjell