• Bluemoon17

Sover hos oss varje natt!

Hej min 3 o halv åriga son kommer mitt i natten o sover hos oss varje natt...jag är höggravid oxå och det börjar bli tajt i sängen....
    inte nog med det när hans syskon kommer kommer det bli svårt om han ska sova hos oss ....plus att han är så besatt av mitt hår och leker med det tom i sömnen!
    Det har gjort att jag har hittat allergi mot hans klängande och det är psykiskt irriterande!
    Vad ska jag göra så han sover i sitt säng hela natten ut?
    Ska han sova hos sig själv måste ngn va vid hans sida oxå så han somnar annars brister han i gråt,,,suck

• Svar på tråden Sover hos oss varje natt!
  • Barnpsykologen

Hej, Ditt hår har blivit hans gosedjur och det kan du inte bara ta ifrån honom. Du måste hjälpa honom att ta något annat och det är inte så lätt. I värsta fall får du klippa dig. Om ni har tänkt att han ska sova i egen säng, så är det viktigt att de rutinerna finns när barnet kommer. Att börja införa nya rutiner i samband med att barnet kommit är sämsta tänkbara tidpunkt.
    Att någon finns vid hans sida när han ska sova är nödvändigt och att det kan ta tid måste ni också räkna med. Han kommer inte frivilligt ge upp ditt härliga hår och den trygga platsen mellan er. 

Lycka till

• Bluemoon17

Tack för svaret!
    Det spelar ingen roll om jag klipper mig, det hjälper ändå inte :)
    Min mamma har till o med köpt nalle till honom o sova med istället men det vägrar han ...
    Vi har lagt märke att när han sover i vårt säng först och sen tar honom till sin egen då sover han långt in till morgonen.
    Det funkar än så länge.

Svar på tråden Sover hos oss varje natt!