• vinterbrud

När lär sig barn kunna färger?

När lär sig barn kunna färger? Vilka färger kan era barn och hur gammla är de?

• Svar på tråden När lär sig barn kunna färger?
  • VildaMathilda

Jag är inte hundra nu men jag tror min tösa va runt tre år när hon kunde dom flesta färgerna

• JoMaMo

Min tjej är 2½ år och kan de flesta färger, det har hon nog kunnat sedan sommaren tror jag.

• Busbellan

Min dotter är 2 år och 4 mån, hon kan de vanligaste färgerna nu.
    Tror det varierar jättemycket. Har för mig att min äldsta dotter kunde de flesta färger innan hon var 2 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • 242

enligt goboken ska man börja introducera (dvs nämna saker färg) lite mer,vid 18 månader,fått hem böcker om det..men jag skulle tippa de tar ett tag till?

tror inte Linnéa kan någon färg än,20månader.

Ja,jag har dyslexi..
  • Agamemnon

Har för mig att jag också har läst att de kan färger runt 2,5 år (men det är naturligtvis väldigt individuellt, som allt annat). Vår dotter är 20 månader och hon kan inga färger så vitt jag vet.

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • lindaha

Min tjej är 2år och hon kan inte färger ännu. Jag har försökt lära henne lite men det går inte så jättebra :P

• Shasti

Vår dotter är 17 månader och börjar kunna gul, röd, grön, lila utan att det blir fel. Rosa och svart också men det blir fel ibland. Vi har pekat och visat och pratat färger sen hon var 1 år ungefär. Teletubbisarna har hjälpt till också eftersom hon älskar dem och tidig lärde sig "gula tubbis" "röda tubbis" osv.

• tusse74

Våran Elias är 2 år och 2 mån och kan massor av namn på färger, men än så länge prickar han inte in rätt färg och dess namn

• Hanna73

Sonen som är 18 månader säger gurka för saker som är gröna och morot för saker som är orangea.

Svar på tråden När lär sig barn kunna färger?