Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Hittat hit nu..själv sitter jag och sliter med mitt plugg. Det går bra, men det är mycket att skriva och man måste verkligen tänka till.

Har för övrigt hittat en utbildning som jag skulle vilja gå efter denna, en ettårig utildning till kognitiv beteende terapi som man då får utbildning på att utföra, vilket jag är så intresserad av..MEN utbildningen kostar 42 500 kr! {#lang_emotions_surprised}

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Mizzz skrev 2009-11-13 14:40:26 följande:
    Hmm, fanns inget på grundnivå.. dock en del annat:www.liu.se/utbildning/kurs/Grundkurser?l=sv#h9be633
    Ska kolla på den sen

Nu ska jag laga plankstek! Leo är hos en kompis och leker och Vincent mumsar kex i sin matstol. Sambon slutar om en halvtimme, sen är det helg
    Mor85 skrev 2009-11-13 19:50:12 följande:
    Har nu sökt några kurser på högskolan! Hoppas ja kommer in på någon iaf =) De ja har sökt är:Neuropsykiatri och kriminalitetPedagogik ASpädbarnspsykologi
    Spädbarnspsykologi låter väldigt spännande!

Här har vi alltid haft riktig julgran, får bara se hur det blir detta år med en klåfingrig Vincent Han är på ALLT här hemma, så undrar hur det går med granen, fast å andra sidan så sticks den ju så han lär nog undvika den Förra året gick det superbra, men nu är han mycket busigare än vad han var då

Fru T skrev 2009-11-13 23:08:01 följande:
    Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra...Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova.tack Ewa för barnpassningen förut
    Tack för erbjudandet om tomten Men vi firar antingen i Norrköping eller i Katrineholm

Som sagt så kommer vi antingen att fira julafton hemma hos min mamma på fm och på em hos min farmor o farfar (som vi gjort ända sen jag föddes) o juldagen hemma hos sambons moster i Katrineholm, eller så blir det tvärtom. Det har inte bestämts ännu, ända sen Leo föddes så har vi firat vartannat år på julafton så att säga, så den familjen som vi inte firade med på julafton firade vi med på juldagen istället o året efter bytte vi. Men i år är allt oklart fortfarande.
    För mig är det inga bekymmer att åka iväg o fira jul även fast vi har barn, bara mysigt Fast jag hade aldrig orkat att åka till massa olika utan det räcker som vi har det. Våran lilla familj här hemma med sambo o Leo o Vincent får fira jul ändå ihop på morgonen på julafton o det är så mysigt! Vi brukar äta en god julfrukost först o sen öppna paket o sen göra oss iordning o åka iväg.

Min bror brukar vara tomte och han gör det såå bra! Leo tror stenhårt varje år att det verkligen är tomten

dinana skrev 2009-11-14 17:03:20 följande:
    Haha, jasså du också.. =) Jag har en till Leonard, men rädd för att den är för liten i jul. Det dumma med att köpa kläder i förväg... Mössan är alldeles för liten i alla fall.. Får nog se om jag hittar något i storlek 80/86 istället. Bätre lite för stort än för litet.Tomtemor setet är väl uppskattat, även bunny settet... =) Tyvärr har jag vuxit ur de andra seten men tänkte se om någon var intresserad av dessa på loppiset nästa vecka. *haha* Fast är väl ingen som vågar köpa dem då... =P Ja, jag vet.. jag får nog ta å gå igenom sakerna en gång till, för det blir lite mycket att köra... är lite tveksam till vissa plagg, om man kanske skall spara ändå...
    Jag har annars ett tomtenisse set med mössa i storlek 74, som jag tänkte sälja, men det är kanske för litet?
    dinana skrev 2009-11-14 18:35:16 följande:
    Kanske kan passa 68 vart för litet i alla fall.. Vad skall du ha för det. Jag börjar bli ltie bättre nu, men hostar fortfaradne som en tok. Trodde jag skulle dö när jag vart på Maxi innan och jag ba hosta å hosta å hosta. Hatar när det börjar klia i halsen.
    Har skrivit till din inbox..
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-14 20:05:53 följande:
    Idag åkte vi till busfabriken, det roligast var cyklarna vi tycker att busfabriken i nkpg är snäppet bättre än den här i lkpg. Är ni fortfarande sjuka? det är inte svininfluensa ni haft? Jag försökte få tag i bvc igår för att höra lite om vaccinationen av de små. Km dock inte fram. Vill gärna veta om de kommer börja vaccinera barn under 3år nu på en gång. Vi tänker vaccinera Nathalie.Har julmarknaden börjat där? Jag var där förra året och det är sååå mysigt det rekommenderar jag verkligen!Men kan ni inte vara hemma på julafton då? Och de som är intresserade får komma hem till er? Vi kommer nog fortsätta fira jul här hemma och att de som vill gärna får komma hit. Men förstår hur du känner att man vill inte klampa någon på tårna och speciellt när inte alla kan hålla sams.Jag försöker verkligen tänka på att underbara Nathalie kom till världen men det är som sagt mycket som rör sig i huvudet. Det blir inte bättre av att man inte är på "toppen av berget".När ska vi ses och fika? Tycker du det ska bli kul att återuppta studierna?*Kramar*
    De börjar vaccinationerna av barn från 6 månader denna vecka som kommer nu. Man kan gå in på lio.se o kolla tider för just sin vc.

Jag längtar oxå efter jul o advent nu. Jag brukar börja längta redan i mitten av oktober Vi brukar sätta upp julgardiner o adventsljusstakarna några dagar innan första advent, julpyntet åker upp vid Lucia o granen brukar vi klä 3 dagar innan julafton.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6