Fru T skrev 2009-11-13 23:08:01 följande:
Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra...Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova.tack Ewa för barnpassningen förut
Tack för erbjudandet om tomten

Men vi firar antingen i Norrköping eller i Katrineholm
Som sagt så kommer vi antingen att fira julafton hemma hos min mamma på fm och på em hos min farmor o farfar (som vi gjort ända sen jag föddes) o juldagen hemma hos sambons moster i Katrineholm, eller så blir det tvärtom. Det har inte bestämts ännu, ända sen Leo föddes så har vi firat vartannat år på julafton så att säga, så den familjen som vi inte firade med på julafton firade vi med på juldagen istället o året efter bytte vi. Men i år är allt oklart fortfarande.
För mig är det inga bekymmer att åka iväg o fira jul även fast vi har barn, bara mysigt

Fast jag hade aldrig orkat att åka till massa olika utan det räcker som vi har det. Våran lilla familj här hemma med sambo o Leo o Vincent får fira jul ändå ihop på morgonen på julafton o det är så mysigt! Vi brukar äta en god julfrukost först o sen öppna paket o sen göra oss iordning o åka iväg.