Inlägg från: tomcar1 |Visa alla inlägg
  • tomcar1

Vi från Linköping! Del: 6

Hejsan !
    Här kikar jag in. Hittade hit även jag. Har ju inga småbarn , "bara" 2 bonusbarn, men hoppas få hänga här ändå.
    /tomcar1

• tomcar1

Hej !
    Idag har jag bakat lussekatter. Psssade på när jag var ensam hemma och kände att jag liksom hade ron till det. Åkte sedan till Valla med vår osäkra hund, för att gå bland människor och djur. Gick bra, men han tycker att det är läskigt. Någon som kan tänka sig ställa upp att träffas som har barn bara för att få vovven att förstå att barn inte är otäcka ? Han är inte aggressiv mot barn, men väldigt osäker och morrar lite och skäller. Barnet får inte vara framfusigt, utan helst nonchalera honom och sätta sig på huk och vänta in honom. Hör av er i så fall om ni vill ställa upp.'/tomcar1

• tomcar1

Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder.

Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna
    , men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !

Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?

• tomcar1

Maria84....han är 9 månader nu, blir 10 den 1 december. Jodå, barnen brukar få ha godis i handen och då brukar det fungera bättre och bättre. Det är det där allra försat osäkra innan han vågar ta steget fullt ut liksom.De blir kompisar då.

little mee.....vi går på kurs och imorgon kommer en tjej frun hundia hundskola och ska kika på hur han beter sig, så får vi se. Jag försöker bara att gå och nonchalera honom. På kursen säger de att man ska låta dem skälla, men jag tycker att man ska fya. Olika bud gör det svårt att veta hur mans ka vara och göra.

familjetrollet....han vill gärna busa med alla hundar oavsett kön : )

jag misstänker att något skett på kenneln, men vad vet vi ju inte, inte heller om det faktiskt är så. Men han fungerar bra, bara han får lära känna det han tycker verkar läskigt. Har bett grannbarnen gå förbi lite oftare utanför, men det är inte så många barn här så det blir ändå inte så ofta, så han behöver möta fler barn, om än bara på håll, så är det nyttigt för honom.
    Så om någon fortfarande vill ställa upp, så inboxa mig eller skriv här så får vi se vad vi kommer överrens om.
    /tomcar1

• tomcar1

LittleMee.....tack ! Det gick bra på kursen idag och han var ganska lydig, men jag tror han börjar bli könsmogen, för han markerade inne på golvet och nosade väldigt mycket. 2 unga flickor var med, lillmatte med kompis till en av hundarna. Han småmorrade på dem och skällde några gånger. De satte sig på huk och gav honom godis och det gick väl hyfsat, men sedan när de stod med ryggen mot åt Elon och pysslade med deras hund, då gick han försiktigt fram och nosade. Nästa måndag ska vi gå på stan med vovvarna, oroar mig redan nu för att det ska gå åt fanders, men tröstar mig med att Elon inte är den enda som inte är van att vara bland folk ! Åker någon till Valla eller någon annanstans där man kan mötas eller bara gå förbi varandra, så hör av er, för då kan kanske jag och Elon bara få komma och iaktaga ?
    /tomcar1

• tomcar1

Little mee....min mamma bor i Lambohov och jag åker titt som tätt till henne, så säg bara till när du får tid, så kanske vi kanmötas någonstans : )

Och ja, jag vet att det inte är bra att oroa sig. Hunden känner av detta, men tyvärr har jag ingen som kan hänga med, då maken jobbar och andra har inte möjlighet.

• tomcar1

smileyMalin.....oh, så söt : )

• tomcar1

Försökt göra en liten blogg om vår jycke:
    cockernelon.wordpress.com/

Skulle ha varit mellanslag på bloggen mellan cockern och Elon, men det gick inte, så det fick bli som det blev. Kan bara säga att detta är helt nytt med blogg för min del, så ha lite tålamod : )

• tomcar1

Väntar på att klockan ska gå så vi får hämta vår vovve på jägarvallens djursjukhus. han har opererat bort en liten knöl, ingen större operation, men han är så rädd för det mesta så jag kan bara tänka mig hur han har skällt ut hela djursjukhuset ; )

• tomcar1

Vad kul det låter : )
    Tyvärr kan jag inte själv, annars kunde jag ha tagit med syrrans pojk och kommit. han är 4 1/2.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6