• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

ne fy fan nu går ja å lägger mig! tappar huvet snart tror ja...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-12-17 23:51:51 följande:
    ja sommaren kommer bli underbar, kan bada i poolen med 2 underbara barn, en 2½ åring o en 1 åring... fan va jag längtar, o sommaren efter det blirdet skara sommarland med sanna o stinafina spenat..
    åååh då vill vi me åsså
  • Fru T
    Tingelingstar skrev 2009-12-18 00:59:09 följande:
    Har också funderat på att göra avtryck..... Ska titta efter såna när vi åker till Ikano i morgon. Idag var vi på öppen förskola för första gången. Det var jätte trevliga pedagoger där och stället var mycket trevligare än jag trodde så det lär bli fler besök framöver.
    Firstandhappy skrev 2009-12-18 02:21:36 följande:
    hänger gärna på nån gång... vet att fru.t är sugen med att kolla in det
    Vi tar tag i det snart tycker ja, Mathilda behöver träffa barn
  • Fru T
    Fru T skrev 2009-12-18 08:00:40 följande:
    åååh då vill vi me åsså
    haha syns det att ja inte borde va vaken så här dax! Ja skulle tvättat igår kväll men insåg att tvättmedlet va slut å orkade inte åka å köpa nåt så Tedde fick fixa det på väg ner till jobbet, så nu sitter ja här, väntar mellan maskinerna, på min bästa sovtid...
  • Fru T
    Jepp , och promenaden när det inte blåser lika mkt.
    Ja absolut julmaten ska ju bort sen efter man moffas i sig den !
  • Fru T
    Ha ha. Då har jag julmat kvar sedan 10 år tillbaka.
    hehe ja har åsså endel extra julmat sen innan ne men snart är det nytt år å nya mål Ja har aldrig tidigare i mitt liv gett ett nyårslöfte å kommer inte göra så nu heller, däremot har ja en deal om att göra tjejmilen nästa år så det börjar bli dax att ta tag i den där konditionsträningen å det omedelbart
  • Fru T
    Men du rider en del? då rör du på dig ändå. Jag provade det för några år sedan. Kunde knappt röra mig dagen efter, för där kunde man snacka om träningsvärk i benen.
    Ja jag har egen häst, just nu har det vart lite dåligt med ridningen då ja inte riktigt haft nån sadel som passat hästen men nu fick ja hem en via bussfrakt igår så nu håller ja alla tummar ja kan å ber till gudarna att den passar för då ska ja sätta igång igen
    Träningsvärken efter ridningen är nog både den värsta och bästa jag vet Man hittar varenda muskel i kroppen som man inte hade en aning om att man hade, ja kan lätt säga att det är den bästa allsidiga träningen man kan syssla med...
    Dock så behöver ja gå å senare komma igång me löpningen igen för att få upp konditionen
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-18 08:54:45 följande:

Fast mina barn har ju alltid varit ganska långa och smala av sig iofs, men helt perfekta ändå Huvudsaken är att de följer sin egen kurva och mår bra, sen om de väger för "mycket" eller för "lite" spelar inte så stor roll.
    kurvan på pappret har blive Mathildas kurva så hon är alldeless lagom, precis som alla andra bebisar, det viktiga är ju att dom inte blir sjukligt underviktiga eller överviktiga, då kan man ju börja fundera...
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-18 09:03:41 följande:

Fasen vad ni skrev igår bara för att jag gick och la mig tidigt
    det bara glödde om fingrarna
  • Fru T

ja skiter lite i NÄR hon kommer gå för för eller senare så gör hon förhoppningsvis det ändå..

Vissa saker är oumbärliga för endel å helt överflödiga för andra så kommer det alltid vara!

Ja vill att hon ska härdas å "pinas" lite, hon får lära sig att vill hon ta sig nånstans så får hon helt änkelt kämpa fört å envis som hon e så ligger hon på golvet å kämpar för fullt. Nu har hon börjat försöka ta sig frammåt när hon hamnar på golvet.. hon har inga som hällst problem med att backa å ja får hemta ut henne mellan stolarna med jämna mellanrum, men nu har hon börjat att trycka/dra händerna mot sig på golvet för att ta sig frammåt. än så länge går det bara åt sidan å gnissliga ljud skapas men ja tror inte det är långt kvar tills det börjar röra sig frammåt nu kan hon tillome stå på alla fyr å gunga på golvet, förut gick det bara i siffan när hon satte fötterna mot ryggstödet...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6