Inlägg från: Mandarin |Visa alla inlägg
  • Mandarin

Vi från Linköping! Del: 6

Julmiddag 6 december hemma hos ? kl. ?

Becka: prinskorv, julmust, sill och lax (ev mer om det behövs).

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Saker som behövs:
    Skinka + spad (för dopp i gryntan)
    Rödbetssallad
    Vörtbröd
    ...
    Fyll på!

• Mandarin

Skinka är inte min faborit häller inte häller dopp i gytan vi kanske ska skippa det då om det är så många om inte äter detta.

• Mandarin
    Fru T skrev 2009-12-01 13:40:46 följande:
    Ja äter skinka men inte dopp. kan hända att vi har lite skinka här hemma då mannen gör en ny så fort det tar slut (ja vi äter en hel del :P) å är vi inte så många som ska ha så kanske det räcker.. Nån annan som vill göra rissalamantan då så ja inte får såå mycket?? den är ju god å göra dan innan å då vi inte har fått vår hela kyl än så har vi ganska minimalt me platts tänkte... behöver vi verkligen både janson, potatisgratäng OCH potatis? Jag bla har aldrig harft potatisgratäng på nåt julbord...
    Vanlig kokt potatis är det jag skulle tabort om jag fick välja. Potatisgratäng har vi alltid haft bode hemma och hos min pappa. Men det är ju olika vad man har för traditioner...
  • Mandarin

Ja, jag kan ta med prinskorv också. Vi inte ta med julmust då det kommer bli tungkt och jag vet inte om kommer skjus eller om jag måste åka buss. Om jag måste ta bussen så måste jag ta barnen till farmor och alex saker också + maten.

• Mandarin

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: prinskorv, julmust, ägg och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar+ prinskorv

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill + senap

Nåt gott till efterrätt kanske? ...
    Fyll på!

• Mandarin
    SmileyMalin skrev 2009-12-02 11:02:32 följande:
    Nellie har fått en chokladkalender av sin mormor.....Igårkväll när jag skulle lägga mig såg jag att det lös i hennes rum.Gick in för att släcka och titta till henne ch då ligger ungen och sover med choklad runt hela munnen och kalendern i famnen med ALLA luckor öppna... hmmmm.Vet inte om skitungen sk få en ny chans eller om hon ska få ta konsekvensen och vara utan iår!  Hon har ändå en liten paketkalender jag har gjort till henne!
    Ha ha min lilla Linn åt up alla syrrans igår.... hon fick snällt ge sin till Amanda. Hon var arg och lesen ett tag men hon (är 4 år) och förstår att det var fel. Vi har i papper också men det är ju inte så kul när syrrorna kommer öppna sin chokladkalendrar...
    Det gör hon nog inte om
  • Mandarin
    Apipoulai skrev 2009-12-05 15:36:30 följande:
    Ja, det verkar som det är kanonkvalitet. Syns på dem liksom.Less is more.
    Ha ha.... som Pop som vissa sågade sisst?

Man får tycka precis som man vill inget illa menat
  • Mandarin

Vi har också varit och handlat, Det blev mat till imorgon och strumpbyxor på HM (till Lucia). De har ta 2 betala för 1 på alla strumpbyxorna. Och det fanns 2pack så det blev 4 par för 99:- . Jag älskar att fynda

• Mandarin

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: julmust, ägg + röra till det och kaviar och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar och prinskorv

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad

Ewa: Sill + senap och nåt gott efteråt

Malin: Pepparkakor

• Mandarin
    Fru T skrev 2009-12-05 20:13:15 följande:
    hur mycket potatisar vill folk ha? så ja vet på eb höft så där...
    Ingen för min del
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6