Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-02 19:34:27 följande:

Malin kanske kunde ta pepparkakorna från dig Sanna?
    Jadå, det kan hon göra.
  • thelifesaviour

Jösses Stina är så gnällig efter vaccineringen. Har sovit jätteoroligt och bara bökar.. Men ingen feber. Stackarn.

• thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-12-03 15:23:37 följande:
    ja kommer va där
    Näää, då vill inte jag komma :P
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-03 21:43:30 följande:

Har tränat djupvatten, gud såå skönt! Nu väntar sängen, trött som tusan.
    Jätteskönt var det! Och skoj. Även fast jag fortfarande har hjärtat i halsgropen från vattenrutchkanan. :D
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-03 21:55:29 följande:

Haha, kan tänka mig det. Jag är för feg för sånt där så därför ville jag inte ens testa
    Det låter sunt. :D
  • thelifesaviour

Suck. Stina har tremånadersökningen, inatt har hon velat amma en gång i timmen ungefär. *vrak* Men det är bara att sätta igång med tvättandet och fredagsstädet. Vi har ju pappan hemma hela dagen idag, så han vandrar omkring och sjunger för stina, som håller på att somna i sjalen. Gos!

Vilka duktiga och sociala barn ni har allihopa. :D

• thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:15:12 följande:

Usch då Men det blir bättre!
    Ja, det är inte så farligt. När hon var mindre så ammade hon ju i typ en timme åt gången, det gör hon oftast inte nu, så nu gör man det bara på rutin. Även om man svär lite just då, när hon vaknar för förielfte gången. Haha.
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:25:35 följande:

Vet hur det är. Mina barn är ju visserligen uppfödda på ersättning. Men jag vet hur det var innan nån upptäckte att Leo inte fick sig av min mjölk för han inte kunde suga..han var tre veckor när det upptäcktes och då hade jag ammat typ konstant dygnet runt i tre veckor och det förstår man ju nu eftersom han var ju superhungrig stackarn, så han skrek och ville snutta var 15:e minut, guud, vi var som vrak då både jag och sambon. Tills de upptäckte detta då och vi började med ersättning, vilken skillnad! Helt plötsligt åt han bara en gång om natten och när han var 6 veckor började han sova hela nätterna istället. Vincent började sova hela nätterna när han var två månader, men innan dess åt han ca 2-3 ggr varje natt och det var ju bökigt när man skulle göra iordning en flaska varje gång.
    Ja, flaskor på natten är bökigt, tycker jag. Jag har ju inte tillräckligt mycket mjölk för att det ska räcka att helamma, så vi tutar ju i henne lite ersättning när hon säger till om att hon vill ha det.
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:38:00 följande:

Ja, nu hade ju vi visserligen doserare, nappflaska och en termos med vatten vid sängen varje natt, så det var bara att resa på sig o göra iordning en flaska på en halvminut Sen kokade vi flaskorna på morgonen. Så egentligen var det kanske inte så mycket bökigare än att ta fram bröstet Men just då tyckte man det.
    Vi säger det varje kväll. Nu ska vi ta fram termosen och doserarna till sängen, men det gör vi aldrig. :D Så vi får nog skylla oss själva.

Kokar flaskorna gör vi bara en gång i veckan, när vi kommer ihåg det, annars är det vanliga disken som gäller.

Önskar jag var haj på att liggamma, det skulle nog bli lite enklare då. Haha.
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:45:38 följande:

Hehe Ja, många säger ju att liggamma är väldigt bra om både mor och barn gillar det och får in tekniken, för då kan man ju amma medans man sover Jag fick lära mig det på BB, men fick aldrig in tekniken på det.
    Jag kan det på högerbröstet, men inte på vänster. Haha. :)
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6